Klongs Thonburi, wie heeft wat tips?

Ik zou graag een “ritje” maken over de klongs in Thonburi. Nou lees ik alleen maar dingen wat over die grote toeristen boten gaat en kost ook nog eens rond de 2000 baht pp! Ik zoek kleine bootjes, kwam er iets over tegen in een reisboek en op internet maar er stond alleen de ongeveer prijs bij (400-500 baht) en dat ze “bestuurd” worden door een Thai en niet door een gids, maar niet hoe of wat verder. Dus waar die bootjes liggen bijvoorbeeld. Deze kleine bootjes lijken me veel leuker dan zo’n grote toeristen boot! En het lijkt me ook haast onmogelijk om met zo’n grote door die kleine kanaaltjes te varen. Want als je leest hoe smal sommigen zijn…

Mijn ervaring:
Bij de pier “Tha Chang” liggen diverse longtails die je kunt huren (met ‘schipper’ uiteraard)
Dat is de pier bij het Grand Palace.
Er zijn daar mensen (een soort reisbureautje) bij wie je een toer van een uur of meer kunt boeken. Prijs is afhankelijk van je onderhandelingskwaliteiten…wij betaalden 500 baht pp voor anderhalf uur, maar ik denk dat het wel goedkoper kan…(mijn kwaliteiten zijn niet zo best).
Wij zijn door de klongs in Thonburi naar de floating market in Taling Chan gevaren, dat was heel leuk.

Dan ga ik er bij deze ook maar vast van uit dat ik 500 betaal! lol2

Bedankt voor je reactie! Zoiets zoek ik idd!

Weet jij ook of er aan de andere kant, dus de Thonburi kant ook van die piertjes zijn waar je zo’n boot (met schipper;)) kunt huren? We verblijven namelijk in Thonburi de eerste nacht.

Nee, sorry dat weet ik niet. Het zal vast wel, want in Thailand valt alles te regelen…:lol:
Ik weet wel dat het een paar minuten kost om met de boot van Thonburi naar de overkant van de Chao Praya te gaan, dus dat moet niet al te veel problemen opleveren.
Het wijst zichzelf.

Vanuit Nonthaburi kunt u ook heel makkelijk zelf een boot charteren voor een tour door de klongs van Thonburi Esther!!
Nonthaburi ligt ±40minuten varen van uit Banglamphu,ben er al verschillende keren geweest.
Op je linkerkant ongeveer 500meter van de pier heb je een mooie tempel,en je kunt ook lekker shoppen in het stadje(grote markt met allerlei stalletjes waar je je gading zult vinden:tassen,souveniers(vleesspeklapjes)
Als je met de boot van Banglamphu naar Nonthaburi gaat kom je prachtige tempels tegen aan de oever.(river express boot)
Aan de pier zijn er verschillende longtail boten aangemeerd,dus kans dat je niet aan je trekken komt is gering.
De boten varen naar verschillende klongs,meestal hebben deze bootmannen een foldertje bij om jou op weg te helpen.
Zeg Esther,jij en kees hebben toch al rondgevaren met een longtail boot in de klongs van Bangkok?(zie foto hieronder)

http://images.travelpod.com/users/patandsaoyuth/aroundzeworld.1166100900.018_longtail_boat_and_water_houses.jpg

Jaaaa! Daar doe ik het voor Georges! Voor de speklapjes!lol2

Maar Georges en Mariak, onwijs bedankt! Nu nog hopen dat we een gaatje vinden om zo´n tochtje te maken. Dat moet op 14 Okt in de ochtend, want s´middags willen we naar Kanchanaburi vertrekken.