Klimaat Taiwan

Zijn er hier mensen die in Taiwan zijn geweest die mij iets over het klimaat kunnen vertellen? Het algemene klimaat begrijp ik wel maar ik ben voornamelijk benieuwd naar de hoeveelheid regen want ik heb van meerdere mensen gehoord dat het er wel heel erg veel regent. Nou kan ik op zich wel tegen regen en in de tropen is een pittig buitje ook geen belemmering maar tegen dagenlang regen kan ik toch niet zo goed op vakantie.
Overige Taiwan ervaringen zijn ook van harte welkom, ik heb werkelijk alleen maar mensen ontmoet die lyrisch waren over Taiwan dus wil er graag heen.
Alvast bedankt voor de reacties.

De theorie is dat het vooral in de zomer veel regent, en dat het juist in de winter (vanaf november) voornamelijk droog is. Maar helaas is ook dat slechts een theorie. Ik ben er zelf begin april 2012 geweest en afgelopen jaar begin december. Toen in april (alleen Taipei) was er veel regen voorspeld, maar uiteindelijk is er slechts één dag totaal verregend. Afgelopen jaar (van Taipei via Tainan naar Kaohsiung) heb ik slechts één stevige bui meegemaakt, voor de rest stralend weer, en in het zuiden nog hoog in de 20 graden. Ik ken echter van een ander forum mensen die er een paar jaar geleden eind november zijn geweest, na een week onafgebroken stortregen hebben ze toch maar een vlucht naar Bangkok geboekt…

Een beetje geluk moet je dus wel hebben. Maar afgezien daarvan is het inderdaad een geweldige bestemming met een heel eigen karakter, vriendelijke mensen en vooral ook heerlijk eten. En nog verrassend goedkoop ook.

Bedankt voor je antwoord, je bevestigd wel een beetje mijn angst voor een reis naar Taiwan. Zeer onvoorspelbaar qua regen en de vakantie kan zomaar voor een groot deel ver regenen.
Dan ga ik, met enigszins pijn in het hart, toch maar een andere bestemming uitkiezen.

De meeste Aziatische landen kan het flink regenen, maar ook zomaar droog zijn. Om nu heel Azië links te laten liggen?

Hoe bedoel je? Er staat toch nergens dat ik Azië links wil laten liggen? Zat vorig jaar nog middenin Orkaan Hayan dus heb mijn vuurdoop wel gehad.

Mijn angst is ookde regen daar… Maar ik wil t zoo graag zien dat ik
me er op ga stellen. :slight_smile: