Kledingadvies

Dit jaar voor het eerst een maand door Sarawak / Brunei en Sabah trekken.

Onze start is Kl voor 3 dagen waar we ook weer zullen eindigen.
Maleisië is een overwegend islamitisch land. Wie kan mij adviseren over de te dragen kleding ?
Is het voor een vrouw geoorloofd om in KL in korte broek met hempje te lopen of beter een rok oid en de bovenarmen bedekt ?

Alvast bedankt voor je reactie.
Groet Carla

Hoi,

mijn ervaring is dat je in KL prima in korte broek/ rokje/ hemdje rond kunt lopen.

als je naar minder toeristische gebieden gaat, zoals Sarawak, vond ik het niet prettig om in korte broek rond te lopen, ik had meestal een wat langere rok of driekwartbroek aan een een tshirtje. Al zijn ze in de grotere plaatsen ook wel weer wat meer gewend.

is denk ik maar net hoe je je er zelf bij voelt.

Hester

******Dank je wel Hester…

Ik had het eerder andersom verwacht maar ja…nu ik erover nadenk snap ik dat in de mindere toeristische delen :malaysia: mensen misschien aanstoot nemen aan vrouwen die korte broeken dragen. Ik ga in ieder geval rekening houden met jouw advies.

Groet, Carla :dag:

Hoi Carla,

Ik ben het met Hestermeijer eens. Ik heb overal wel gewoon mijn korte broek gedragen, maar deed op sommige plaatsen een shirtje met lange mouwen aan, als we onder de lokale (moslim) bevolking kwamen. Niet omdat dit moest, maar omdat ik me zelf wat ongemakkelijk voelde. Als je stopt om te lunchen en alle vrouwen lopen van top tot teen bedekt, voel je je toch een beetje staan…

Ik heb met een maleise dame gesproken (op het vaste land) en die zei dat ze er zelf geen moeite mee hadden. Ze waren wel gewend aan toeristen. Echter, geen bikini’'s of zwemkleding buiten het strand of zwembad en niet zoenen op straat! Dat vonden zij opgepast…

Ik zou gewoon per situatie kijken hoe je jezelf voelt… werkt prima!

1 like

Het komt ook doordat er op het vaste land en in de grote steden veel meer Chinezen zijn, die zich zelf al niet bedekken. In KL zie je Chinese vrouwen in hotpants lopen en hele korte truitjes. Daar is men het al gewend van de lokale bevolking. Zodra je meer in de ‘echte’ moslim gebieden komt dan is het in mijn ogen wel zo netjes om je een beetje aan te passen aan wat zij daar gewend zijn en dat is dus wat meer bedekt.

Het heeft mijn vriendin en mij op geen enkele wijze belemmerd in ieder geval.

1 like

vele malen in Maleisie geweest en als je echt topjes en hempjes zonder mouwen gaat dragen in Maleisie word dat als ongepast aangemerkt. Zo was ik afgelopen zomer in Maleisie en er liep een vrouw met een hele korte broek en een topje dus een blote buik ze werd ontzettend nagestaard door de mensen op straat en je zag mensen hun hoofden heen en weer schudden. Dit was in Kuala Lumpur.

1 like