Ik ga binnenkort 4 weken backpacken in Maleisie. Het is de 1e keer dat ik ga backpacken. Uberhaupt de 1e keer dat ik naar een land buiten Europa ga en ik vroeg me af of jullie me advies kunnen geven over wat ik qua kleding mee moet nemen naar Maleisie.
Andere zaken die ik verder ook absoluut niet moet vergeten zijn ook van harte welkom.
Ik ben geen rugzaktoerist maar wij hebben in Maleisië telkens genoeg gehad aan overdags een korte broek en t-shirts (houd rekening met tempelbezoek, dan lange mouwen en pijpen) en 's avonds een lange broek en een heel soms een vestje.
Maar je kunt in Maleisië voor weinig geld kleding kopen dus als je iets vergeet kun je eigenlijk overal wel aan komen… Dus neem zeker niet teveel mee.
Hoi
neem vooral niet te veel mee, je sjouwt je een ongeluk.
Wat ik altijd meeneem naar het buitenland zijn wat (4 ofzo) t’shirtjes met korte mouwtjes. 1 met lange mouwen en misschien 2 hempjes. 2-3 broeken (afritsbroeken zijn fijn) en voor 5 dagen ondergoed en 2 paar sokken. even denken en dat was het volgens mij. wat je dan ook moet meenemen is wat vloeibaar wasmiddel (die van ariel voor koude 15 graden was is perfect) zodat je met regelmaat je kleren kan wassen of je laat ze wassen, dat is vaak goed te doen in Maleisie.
ohja vergeet geen parero (schrijf je dat zo?), fijn voor op het strand, om om je heen te slaan als het 's avonds wat kouder wordt, je schouders te bedekken bij tempel bezoek ed.
maar echt, neem liever te weinig dan teveel mee alles is daar ook te koop.
Veel plezier
P.s dit hoort niet echt bij de kleding maar als je gewend bent tampons te gebruiken, neem deze dan ook genoeg mee. Deze zijn erg zeldzaam in Azie!
Hoihoi, neem inderdaad niet teveel me, wat je tekort komt kan je spotgoedkoop kopen in Maleisie, het verhaal over tampons in Azie klopt, maar in heel Maleisie, kun je ze echt overal kopen, ben in mrt geweest, en had ze nodig, zelfs in n piepklein winkeltje waren ze eri
Ik heb me wel echt rotgezocht naar tampons. Maar dat was in Borneo. Ik zou er gewoon genoeg meenemen. Verder qua schoeisel…neem een paar slippers mee en als je veel wilt wandelen dan goede wandel/bergschoenen. Wij nemen dan ook nog altijd een paar gymschoenen mee zodat je niet altijd de zware wandelschoenen aan hoeft te doen.
Neem een longsleeve mee voor de muggen 's avonds. En een warme trui of vest voor als het een keer fris is. Bijv in cameron highlands hebben we die aangehad. Wij nemen altijd wat meer sokken mee dan hierboven beschreven. Even denken…wij vonden van dat anti-bacterieel vorige zomer wel fijn. Was natuurlijk met name voor de griep maar achteraf vonden we het wel lekker om voor het eten even de handen te wassen.
Verder nemen we altijd vitaminepillen mee omdat je daar toch minder groente eet en een beetje extra weerstand is nooit verkeerd natuurlijk.
Verder goede zonnebrandcreme en muggenolie.
Zo’n rok is inderdaad fijn voor verschillende doeleinden, moet je zeker meenemen!! Succes en geniet alvast van de voorbereidingen!
nog een aanvulling: vergeet je bikini/badpak niet!
Ohja en een vest natuurlijk!
Ik weet niet meer precies in welk land het was maar ik heb ergens in Zuid Oost azie me echt rot zitten zoeken naar tampons! Kan zijn dat dat toevallig niet in maleisie is geweest, ik weet het echt niet meer. Maar het heeftw el zo’n indruk bij me achtergelaten dat dat nou onderhand op nummer 1 op mijn bagage lijst staat haha.
Sokken neem ik nooit zoveel mee omdat ik niet van de trekking ed ben. Ik draag ook bijna altijd slippers en de sokken en dichte schoenen zijn dan voor in het vliegtuig en als ik toch een stuk moet lopen ed dus vandaar dat ik er meestal maar 2 paar meeneem. Als je echt veel wilt gaan wandelen moet je er inderdaad meer meenemen.
Bedankt allemaal voor de vele tips. Hier kan ik echt wat mee. Ik had echt verwacht dat je lange broeken en shirts aan moest…ook i.v.m. malariamug enzo, maar dit valt me alles mee.
Ga eens goed nadenken wat ik allemaal mee ga nemen
Malariamuggen steken met name in de schemering (en het donker), dus overdag hoef je geen lange broek aan. Houd er overigens wel rekening mee dat Maleisië een Islamitisch land is, TE korte broeken en rokjes worden niet overal gewaardeerd!