Spannend

Eerste grote reis alleen…naar Maleisië

Hoi allemaal,

Ben helemaal nieuw en ben bezig om mijn grote reis naar Azië voor te bereiden. Ik ga met Fox Reizen een rondreis doen. 5 augustus en eerst toeren en dan vijf dagen strand…ik ben benieuwd wat jullie allemaal meenemen en hoe, koffer, tas, kleding? Hoeveel geld?, kortom…alle tips zijn welkom!

Hoi
Wat leuk!
Wat voor ons altijd belangrijk is is een uitgebreide reisapotheek. Pijnstillers, pleisters, ontsmettingsmiddel,…
Muggenmelk en zonnebrandcreme!
Qua kledij neem ik altijd heel makkelijke dingen mee: jurkjes, truitje voor s avonds, legging… Kom je iets te kort kan je het altijd ter plaatse nog kopen
Afhankelijk hoe je reist neem ik gewoon kledij mee voor 1.5 week en laat ik ter plaatse mijn kleren wassen, handig en goedkoop.
Een aantal kopietjes van je paspoort/vliegtickets ed is handig bij verlies.
Een extra rugzak voor als je een dag gaat rondtrekken.
Ik neem altijd wat euro’s mee voor de eerste dag, daarna kan je overal wel geld afhalen.
Een boek, een notaboekje, balpen en evt een tablet zijn handig.
Universele stekker gaat bij ons ook steeds in de koffer.
Veel plezier!

1 like

O Ninabe, wat een boel goede tips zeg. Moet ik ook van die lange sokken tegen indekten kopen of hoeft dat niet?

Via Wereldwijzer app

Ik draag beslist niet elke avond lange sokken tegen insekten. Wel smeer ik mijn voeten en andere onbedekte lichaamsdelen altijd in met DEET. Dat hun je gewoon in de drogist kopen. Hoe lang het werkt hangt van het % DEET af, dat moet tussen de 30-50% liggen.

Verder kun je het best even langs de GG&GD gaan om je persoonlijk te laten informeren over vaccinaties.

Check bij je bank of je kan pinnen in het buitenland.

Neem (indien gewenst) tampons mee, die zijn in Azië bijna niet te koop.

Hoe er verder mee dat Maleisië een islamisch land is, te korte jurkjes/broeken (tot boven de knie) en blote schouders worden niet overal op prijs gesteld. Kleed je respectvol.

1 like

Hoi,
Sokken draag ik nooit ik smeer zoals Jenny zegt mijn voeten in, ook mijn voetzolen trouwens.
Vorig jaar waren wij in Thailand met onze dochter en toen hebben we van Care Plus de Natural spray gebruikt en dat volstond prima. Ze heeft geen enkele beet gehad terwijl wij daarentegen die wel smeerden met deet een paar beetjes hadden.
Wij vonden dit een heel goed alternatief!
Je kan dit ook gewoon kopen ter plaatse maar het is handig om een flesje mee te nemen.

Wat ik ook altijd meeneem is een sarong, die gebruik ik werkelijk voor alles: als handdoek, als picknicklaken, als rok bij een bezoek aan een tempel,…

Verdeelzakjes vinden wij ook erg handig en wij splitsen alles op over twee rugzakken, moest er ééntje verloren gaan tijdens de vlucht ( nog nooit gehad maar je weet maar nooit ) dan kan je je de eerste dagen nog altijd redden.
Ook de medicatie splitsen we op.

1 like

Super bedankt allemaal voor de tips!