ik ga binnenkort met mijn dochter (bijna 18) de egypte amonreis van niletravel maken.
zijn er nog byzonderheden te melden tav haar kleding bij het bezichtigen van allerlei bezienswaardigheden.
moeten bijv benen en bovenarmen bedekt zijn of is dat alleen tijdens moskee bezoek??
mannen lopen tijdens de vakantie bijna altijd in korte broek kunnen meisjes dat ook??
alvast bedankt voor een reactie
hallo,
het is aan te raden, als vrouw in egypte, je niet te sexy te kleden.
Als ik naar egypte ga, draag ik wel topjes, maar draag er een sjaal over, zodat je toch niet helemaal naakt loopt, korte shorts draag ik maar zelden meer, meestal een lange broek. Een foullard is altijd handig. Zo toon je ook dat je respect hebt voor hun religie en dat apprecieren ze wel.
In de moskees is het meestal toch verboden om sexy gekleed binnen te gaan.
gr,
hapsetchut
ik kan hier alleen maar op aansluiten. houdt je kleding gewoon beschaafd, dus geen ultiem korte rokjes, decollete etc. Alleen in de moskee moet je “beter bedekt zijn” zeg maar. Men beschouwt je anders als respectloze vrouw. (en zo kun je dan ook benaderd worden) Houd je rekening met de normen en waarden aldaar dan heeft men ook respect voor je en is men allevriendelijkst tegen je. Heb zelf goede ervaringen met de egyptenaren, vandaar.