Hallo
Mijn zus en ik vertrekken 13 februari op reis naar egypte we gaan enkele dagen naar Cairo en daarna een nijlcruise met bezienswaardigheden en een paar dagen in Hurghada.
Welke kledij kunnen we best meenemen?
Groetjes, Ismini
Hoi,
overdag kan je gerust met een tshirt, zeg maar ‘onze’ zomerse kleren, en voor de avonden wel lange mouwen sowieso, een dik vest is ook aan te raden want savonds kan het best wel fris zijn. kijk voor de temperaturen op weeronline.nl!
veel plezier in het mooie egypte ik zal er ook zijn rond dezelfde tijd
groet Clejo
Oja, en wil je niet te veel aanstoot geven of toch rekening houden met de cultuur, hou dan je schouders bedekt (bedoel geen topje) en geen te korte rokjes.
ik weet niet hoe je je vraag precies bedoelt…
Hoi,
Ik ben vorig jaar op de 12e februari tot de 25e geweest.
Via Sharm naar Hurghada en dan naar Luxor, vervolgens Cairo en toen weer terug naar Sharm.
Supermooi en leuk. Overdag is het zomer maar in de avonduren was het erg koud.
Ik wens je veel plezier het is een supermooi land met veel tegenstellingen.
MarMah
bedankt aan iedereen die reageerde!
ik heb nog een vraag welke schoenen droegen jullie tijdens de bezoeken aan de sites, piramiden en kameelrit?
groetjes, Ria:confused:
ik vind sneakers dan het fijnst, lekker comfortabel en geen zand tussen de tenen
Kleding in laagjes is inderdaad het handigste. T-shirt, vest etc. In de ochtend en avond doe je wat meer laagjes aan, en overdag heb je vaak genoeg aan een t-shirt!
Wat leuk, ik ga ook morgen naar Egypte voor 2 weken en zat met precies dezelfde vraag! Bedankt voor de tips. Ik vroeg me alleen nog af of je een jas mee moet nemen, en zo ja, wat voor een. Is het 's avonds zo koud dat je zelfs echt een winterjas aan moet? En we overnachten ook 3 nachten in de Westelijke woestijn, in de openlucht. Heb nu een slaapzak die met 5 graden comfortabel is. Is dat goed? Ga dan wel warme kleren aan doen in mijn slaapzak.
Groetjes, Annemiek
Hai Annemiek,
Wat heerlijk dat je eindelijk weg mag uit de sneeuw en kou in NL J.
Het is hier de afgelopen dagen heerlijk weer met temperaturen tussen de 20 en 25 graden overdag. ’s Nachts koelt het af tot een graad of 10 en zo’n daling gaat vrij rap na de zonsondergang rond half 6 in de vroege avond.
Wij doen ook veel in de Westelijke woestijn en die slaapzak van jou klinkt erg goed en toepasselijk, want veel kouder dan dat zal het niet zijn. Verder worden er altijd tentdoeken gespannen door de crew van deze safari’s waardoor je uit de wind ligt en dat scheelt in gevoelstemperatuur. Ik zou echter wel een goede winddichte – en warme - jas meenemen, ook al neemt het ruimte in bij de bagage. Dan kun je de Westelijke woestijn zeker trotseren en er ook warm en ontspannen van genieten.
Ik wens je een hele fijne vakantie en doe groeten aan de woestijnvosjes (wel je schoenen uit hun buurt houden want daar zijn ze gek op en die ben je dan wel de volgende ochtend kwijt [FONT=Wingdings]J).[/FONT]
Groet uit Luxor,
Miriam Kok
Bedankt Marion! Dan neem ik mijn wintersportjas mee. Ben benieuwd naar Egypte, heb er heel veel zin in! :zon02:
HALLO ik ben juist terug van een rondreis in egypte
het heeft aaaaaaal mijn verwachtingen overtroffen !
het weer was prachtig soms tot 45 graden ze zeiden wel dat het zeer uitzonderlijk warm was!
we hebben nooit meer dan een licht bloesje nodig gehad.
we waren met nile travel en het was prima geregeld kon niet beter heel vriendelijke begeleiders vooral Hatem echt prima de luxe ,de max:zon02:
45 graden… dat is wel wat anders dan het huidige weer in Nederland.