Kledingadvies Nijlcruise

Ik ga 29 januari een Nijlcruise maken. Dit is voor mij de 1e keer Egypte, dus ik weet niet zo goed wat ik voor kleding mee moet nemen. ik weet wel dat het vooral niet te bloot moet zijn. Voor overdag vind ik het niet zo moeilijk, maar ik heb begrepen dat het 's-avonds / 's-nacht behoorlijk afkoelt. Moet ik dan echt een winterjas meenemen? Of volstaat een dikke trui / vest?

En is er trouwens de cruise trouwens voldoende gelegenheid te pinnen? Of kan je misschien ook op de boot pinnen? Kan ik het beste bij aankomst op het vliegveld pinnen?

Groetjes,

Petra

Ik denk dat je inderdaad beter niet alleen maar echte zomerkledij mee gaat nemen. Het kan in onze winter in Egypte overdag ook afkoelen tot een 17/18 graden en dat is natuurlijk niet koud, maar toch ook niet die echte hitte die je meestal in Egyptische beelden ziet terugkomen. Hou er dan inderdaad rekening mee dat het 's avonds en ook zeker 's nachts aardig kan afkoelen. Een echter winterjas is misschien wel iets overdreven, maar bij 7 graden ga je ook niet meer in een zomers t-shirt rondlopen.

Ik heb een paar jaar geleden in februari een nijlcruise gemaakt. Ik vond het toen ook erg moeilijk om mijn koffer in te pakken en had van alles meegenomen… maar heb eigenlijk alles ook wel aan gehad. Een winterjas had ik niet bij me en heb ik ook niet gemist. Maar veel van de excursies zijn in de ochtend en het is dan nog erg fris. Ik deed dus meestal een zomershirtje aan met een vest eroverheen, want na een paar uur werd het juist weer warm.
Op het vliegveld van Luxor kan je sowieso pinnen en ik neem aan dat dat op andere vliegvelden ook kan. Tijdens de cruise was er geloof ik niet heel veel gelegenheid om te pinnen, maar er werd wel door de reisleiding aangegeven wanneer er weer gepind kon worden. Tussendoor kan je zelf wel gaan pinnen, wij zijn een keer 's avonds naar een pinautomaat gelopen, maar kan me voorstellen dat niet iedereen zich daar prettig bij voelt, omdat het donker is en je in een vreemde stad bent.
In ieder geval heel veel plezier!
Groetjes Ester