Hoi, wij zijn een gezin met 2 kids van 4 en 8 jaar en zouden voor het eerst met kerst naar Egypte willen gaan op vakantie. Wij willen graag weten hoe het weer er is, overdag en sávonds. Kunnen de kids er zwemmen of is het er te koud voor te zwemmen. Moeten we kleding met lange mouwen ed meenemen en ga zo maar door. Wij zijn wel op de canarische eilanden geweest maar daar is het soms warm maar het kan er rond die tijd ook fris zijn. En voor zwemmen is het toch wel te fris. Wie kan mij eens een uitgebeid verslag hiervan doen. gr Peggy
hey in Egtpte is het dan nog steeds bikini weer,zoek echter wel een hotel met verwarmde zwembaden want dat is dan toch koud omdat het s’ nachts zo afkoelt warmt het water niet meer op…In de zee is het dan wel te doen .De temperatuur is heerlijk 25-28 graden en steeds zon maar s’avonds koelt het toch af dus neem een lekkere warme sweater mee.
Voor overdag gewoon een t schirt en zwembroek.
Ik vind het een echte aanrader in die perioden maar ik zou scharm el scheik aanraden omdat daar minder wind staat.
Zeker doen en lekker genieten,ik weet dream beach heeft een verwarmd zwembad aan t strand maar er zijn er vast nog meer.
>>> groetjes dia
Neem toch ook lange broek en lange mouwen mee voor de avonden, want die kunnen ondanks de heerlijek zon, toch erg koud zijn!
Hallo,
Het hangt er erg van af waar in Egypte je verblijft, want het is een gigantisch groot land. In het noorden, bij de Rode Zee bijv. kan het behoorlijk fris zijn rond de Kerst.
In Aswan, ruim een uur vliegen zuidelijker, schommelt de temperatuur overdag rond de 25 graden. 's Avonds kan het flink afkoelen, dan is een jas of fleecetrui bijv. meestal wel nodig.
Ellen
Ik was 2 jaar geleden met kerst in Egypte (Cairo), en ik vond het weer een beetje tegen vallen. Overdag was het toen rond de 16-18 graden, 's nachts uiteraard een stuk kouder, en het heeft zelfs geregend. Wellicht is dit een uitzondering, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en ook wat dikkere kleding meenemen.
Naar het zuiden (Luxor/Aswan) was het een stukje warmer, en kon je wel in een T-shirt rondlopen. De Sinai woestijn bij Dahab was echter echt koud in de avonden: meestal droeg ik daar 's avonds een trui met een fleece eroverheen.
Tijdens de kerstperiode ben ik in de Sinai. Dit is mijn jaarlijkse trip om even weg te zijn van de drukte in onze lage landen. Ik verblijf in Nuweiba (ghannah lodge) en kan uit mijn 4 jaar ervaring spreken dat overdag de temperaturen in de zon zeer aangenaam, maar inderdaad de avonden kunnen fris zijn. Dus is het aangeraden om warme kledij mee te nemen voor de frisse avonden.