Egypte in februari

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik nu geen dubbele vragen stel.
Heb op het forum rond gekeken maar kon niks vinden over egypte in februari wat betreft temperatuur van zeewater etc.
Mijn vriend en ik willen in februari graag naar Egypte voor 8 dagen voor een lekkere zonvakantie.
Nu lezen wij op internet dat het zeewater dan nog te koud zou zijn om te zwemmen / snorkelen.
We willen toch wel graag minstens 25 graden hebben, met een aangename temperatuur van het zeewater.
Is Egypte ons dan aan te raden of niet?

Gr. Lian

kan je vertellen dat het zeewater goed is en lekker en als je een goed resort neemt zit er meestal een verwarmd buitenbad bij …

wij komen altijd in dana beach hurghada heerlijk…

Hoi,

Zoals Ron al schreef, is de temperatuur aangenaam en prima te doen om even te zwemmen of snorkelen in de zee.
Als je echt een snorkelfan ben, kies dan een hotel met eigen huisrif, kan je dagelijks een aantal keren kort snorkelen.
Weet niet of je al weet naar welke plaats je wilt, in Hurghada hebben de 3 naast elkaar gelegen Azurhotels, een eigen huisrif (Arabella, Arabia en Bel Air).
Sharm el Sheikh heeft zover ik weet meerdere hotels met huisrif.

Veel plezier alvast!

het zeewater in rondom Sharm/Dahab ongeveer 21-22 graden in die periode. niet warm genoeg om uren achter elkaar te snorkelen, maar wel om kort in te zwemmen/snorkelen.

1 like

Bedankt voor de reacties.
We weten nog niet precies naar welke plaats we willen. Hurghada, Sharm el Sheikh, Makadi Bay… We moeten nog even kijken.
Als ik het goed begrijp heb je in deze plaatsen overal wel heerlijke temperaturen en is zwemmen goed te doen.