Egypte in februari. Is het te koud om te zonnen en snorkelen?

Hey hallo mensen,

ik loop met het idee om in februari een maand te gaan rondtrekken in Egypte. Ik wil graag een combinatie gaan doen van snorkelen/zonnen en cultuur. Hoe is het water van de rode zee en de zon? is het te koud of is het goed te doen? wacht op een reactie. groeten, tuur.

Rode Zee heeft geloof ik een temperatuur van minstens 20 graden het hele jaar door.

Egypte is in februari goed te doen. Warm wordt het er zeker, alleen duren de dagen niet zo lang en koelt het 's avonds flink af.

Voor de rest is februari wel zo’n beetje de ideale tijd om te gaan. Goedkoop en lekker weer(niet TE heet)

Persoonlijk zou ik me der toch maar op voorzien om een pakje boven je zwemshort, badpak te dragen.

Een shorty is dit pakje genaamd maar dit zorgt er wel voor dat je niet teveel afkoelt. want je lichaam heeft een temperatuur maar door de fysica dat warm water opstijgt, krijg je toch terug frisser water rond je heen.

Geloof dat dit straling noemt in de fysica.

Werking van zo’n shorty: tussen je lichaam en het pakje komt er dan een laagje water, dit water zorgt ahw voor isolatie. De temperatuur blijft ongeveer constant.

Dit is omdat de temperatuur van het water nog moet stijgen.

in elk geval veel plezier

Ben net terug uit Egypte: het zonnetje schijnt wel aan de kust, maar er staat een stevige wind. Hoewel er wel wat mensen zijn die in hun bikini liggen, zijn we ook voldoende mafkezen (waaronder ikzelf) die na het duiken meteen in een fleece schieten. Inclusief ijsmuts :cool:

De meeste snorkelaars zwemmen idd in een shorty, welke op veel plekken te huur is.

De huidige watertemperatuur is 22 graden, aan het oppervlakte soms iets meer.

In februari loopt de temperatuur al weer aardig op hoor. Januari is de “koudste” maand met ongeveer 22 graden.

‘Koud’ is in dit opzicht heel relatief hoor, haha… Zowiezo wordt aangeraden een shorty te dragen gedurende het hele jaar (een kort wet-suit) aangezien dit je tegen van alles kan beschermen, maar als je het koud hebt (en dat heb je het toch relatief snel onder water) kun je vast een ‘long john’ of een ander dikker wetsuit huren ter plaatse. Laat dit je er niet van weerhouden daar te gaan duiken: het is er ABSOLUUT schitterend! Ik wil er zo graag nog een keer heen, alleen voor het duiken! Bovendien zijn er in de ‘koudere’ maanden ook andere dieren te zien: ik wilde zelf namelijk per se manta’s zien, maar die zijn er juist alleen in de ‘wintermaanden’, aangezien ze in de zomermaanden heel diep zwemmen aangezien het dan aan de oppervlakte te warm is.
Heel veel plezier!!

Hoi,

Ik plan namelijk ook om in februari naar Egypte te gaan met het idee dat het er lekker warm zal zijn :slight_smile: :zon02:

Volgens de meeste reis-sites en volgens verschillende mensen die er al zijn geweest kan je idd al zeker aan het strand liggen en het water in maar het zou er idd wel flink kunnen waaien en s’avond is het wel fris.

wie ging er allemaal in februari naar Egypte ?

't Is Egypte, niet de noordpool!!!

Zonnig is het sowieso, temperaturen liggen overdag echt wel boven de 20 (en vaak wel boven de 25) graden en als het waait dan zoek je toch gewoon beschutting??? Gewoon gaan dus…

In februarie kan je al flink verbranden als je niet oppast.De duurste perioden is voorjaar en najaar dus daar val je perfect in.Egypte in de zomaer zou ik niet aanraden veel te heet!:so:

Het was vandaag, 28 januari, 13 graden in Cairo. Wordt wel warmer in Februari, maar water stijgt niet zo snel. SHorty vind ik te koud: meeste mensen hier - Dahab, Nuweiba, Sharm - duiken in full wet suit - beslist geen lycra zoals Caribbean. Februari voor kulturele reizen uitstekend.

Er is een verschil tussen snorkelen en duiken… Zelf heb ik begin deze maand in een 7mm full wetsuite gedoken (sommige andere duikers in dubbel 7), maar een vriend van me heeft uren gesnorkeld in alleen een zwembroek (de meeste snorkelaars droegen een 3mm shorty)… :vak02: