ik als nurse moet op tijd mijn vakantie aanvragen en nu is er nog keus tussen week 8: 16 feb tot 24 feb. of week 20: 10 mei tot 18 mei.
nu moet ik kiezen want ik wil wel in die periode data ik vakantie heb op vakantie gaan. mijn voorkeur gaat uit naar feb omdat mei nog wel erg lang doorwerken is. maar is egypte lekker in feb???
Wat je wilt gaan doen in Egypte is bepalend voor de periode die je gaat
In mei is het al een heel stuk warmer dan in februari, dit geld ook voor de temperatuur van het water. Dit omdat in februari het water aan het opwarmen van de winter.
ik weet ook niet naar waar je in Egypte wilt gaan en of er dan al iets open is om te bezichtigen in feb
Hey,
Ik ben ongeveer 8 maand per jaar in Egypte en om je goede raad te geven moet eerst bepaald worden wat je wilt doen, waar je wilt gaan en hoe je eigen aard is. Indien je de zon opzoekt en het graag wat warm hebt dan raad ik je zeker mei aan, de dagen zijn langer en je kan dus meer genieten van je verblijf. Ben je eerder gericht op een cultuur reis dan is feb ok.
Toch dien je te weten dat het climaat in Egypte heel erg verschild naargelang waar je je bevind.
Ga je naar Cairo, de Delta streek, de Middellandse zee gebied als Alexandria bv, neem dan zeker je regenjas en warme kleding mee in februari.
Ga je naar de kusten van de Rode Zee dan neem je best iets warm mee voor na zonsondergang in februari maar daar zijn dan de temperaturen overdag meestal fantastisch ( in mei ook en dan heb je geen truitje meer nodig)
Indien je de Sinai wilt bezoeken dan kan je alvast altijd op me rekenen voor informatie.
Neem een kijkje in Ghannah Lodge, dat is de plaats waar ik verblijf. Ghannah Lodge is gelegen nabij Nuweiba en is een project voor duurzame ontwikkeling van een Belgische vzw voor jongeren.
Ik hoop dat ik u vooruit heb geholpen en anders vraag je maar
Groetjes
eej thnx alvast voor reacties!
ik wil graag de zon opzoeken :zon: en een klein beetje cultuur. ben er nog nooit geweest dus het zal het beginers cultuur zijn!!