Hoe is het weer tijdens kerst in Sharm el Sheikh?

Wat voor weer is het rond de kerstperiode?
We gaan van de 20ste tot de 28ste december.
Ik weet dat de nachten vrij fris kunnen zijn, maar elk forum en website met informatie van de temperatuur in december geeft een ander getal.
Wat kunnen we daar echt verwachten?

Groetjes Wim

kijk even hieronder bij het topic weersverwachting met kerstmis.Daar vind je je antwoorden.

Deze week komt de temperatuur al maar nauwelijks boven de 25° uit.
Dus vond ik het maar raar dat je zegt tussen 25° en 28°, op sommige forums is het anders maar 21° tot maximum 24°.
Hoe meer reacties van mensen die in die periode al zijn geweest of er wonen hoe beter.

moeilijk te voorspellen
heb twee en een half jaar aan de rode zee gewoond en heb een kerst meeemaakt van 25 graden maar ook eentje van 18 graden
woon nu al langere tijd in luxor en ook hier kan het erg schommelen
als ik jou was zou ik een beete kleding voor alle temperaturen voorzien
de avonden en nachten zullen sowieso fris zijn

de zee is 21-22 graden, dat is in ieder geval constant…

Ik woon al 6 jaar in Sharm en ik het is iedere winter al verschillend geweest kwestie temperatuur. De opwarming van de aarde is ook hier ieder jaar merkbaar zo was het bv 5 jaar geleden met kerst heel fris terwijl we vorig jaar geen winter hebben gehad. Het is in ieder geval warmer en beter dan in de meeste landen van Europa.
Momenteel is het weer heerlijk, overdag (gemiddeld, 1 dag is het al iets warmer dan de andere) is het toch nog zeker 25 graden, 's avonds is het iets frisser en kan je een t-shirt met lange mouwen verdragen.
Het ligt er ook een beetje aan in welk gedeelte, bv in Naama Bay en Hadaba is het iets minder wind (en daardoor ook iets warmer) dan bv in Nabq Bay area.
Als er in de winter niet teveel wind is dan kan je overdag best in je bikini nog op het strand liggen, zwemmen word een ander verhaal, maar in ieder geval zon is gegarandeerd!!
Alvast welkom met de kerst, hoe meer zielen hoe meer vreugde!

We zitten dan in het gedeelte Sharks Bay, dus hopelijk valt het daar ook nog mee met de wind.

Wij gaan met de kerst ook naar Sharm, heb ook al heel wat verschillende verhalen over de temperatuur gehoord…
Ik hoop iig dat ik nog met mijn bikini aan het zwembad kan liggen, dan ben ik een gelukkig mens… :smiley:

Ja ik hoop het ook, voor excursies zal het zeker warm genoeg zijn:teeth:

Wij zijn van 17.11. - 24.11.09 in El Gouna geweest. Overdag rond de 25 graden. Ik vond de avonde erg koud. Alleen t-shirt met lange mouwen zou voor mij te dun geweest zijn. Ik had bijna altijd een dik vest aan.

Groetjes Inga

Ik zal maar niet vragen hoe het weer met de kerst in Hurghada is, want dat zal wel niet veel verschillen van Sharm (of wel???). Temp van 21 graden voor zeewater is voor mij trouwens prima om nog lekker te snorkelen! En 's avonds koud he? Moeten we rekening houden met een graad of 10 of 15?
Mijn vraag is: wie heeft er leuke excursies gemaakt in de omgeving van Hurghada en kan een leuke betrouwbare en niet al te dure club aanbevelen voor bv een zeil/snorkeltocht? Tocht naar Luxor? En wat is er nog meer te doen in de omgeving? Kerst lijkt mij prima voor excursies! Maar wel een beetje in de buurt (Luxor is wel het maximale ;-))