Hoe is Sharm el sheikh in nov/dec? Is het dan nog druk? En is het nog lekker weer?
Is iemand wel is met het vliegtuig van Sharm naar Cairo geweest?
Alvast bedankt
Hoe is Sharm el sheikh in nov/dec? Is het dan nog druk? En is het nog lekker weer?
Is iemand wel is met het vliegtuig van Sharm naar Cairo geweest?
Alvast bedankt
Ik ben vorig jaar midden november geweest. Het is lekker weer tot ongeveer 15:30 uur (30 graden toen). Daarna neemt de zonkracht af en wordt het koeler. In de avond heb je dan wel een vest nodig. In december zal het rond de 25 graden zijn en de dagen nog korter. De dagen beginnen trouwens wel vroeg. Er lagen al mensen om 08:00 uur op het strand. Ik zou als ik jou was toch maar voor november kiezen. In december is het water wel erg fris.
Zijn net terug uit Sharm el Sheik, wij hebben gevolgen met Cairo Air naar Sharm (reisduur 5 uur) en alles prima verlopen!![]()
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en ook contact gehad met Egyptenaren , die in het hotel werken. Hij vertelde ons, dat als het in december 23 graden is, koud is voor hun doen, dus zal het er wel warmer zijn. Maar, volgens hem, regent het daar nooit, hooguit een paar spettertjes vanuit de woestijn.
Wij zijn ook op de uitkijk naar een vakantie begin december naar Sharm!
Groetjes
Mieke
ik verbleef lange tijd in sharm, tijdens de winter is het er zo,n 20 a 23 graden, in januari wel fris!!!
grt lieveke
Van wat ik heb gehoord is Egypte/Sharm el Sheikh zedelijk koel rond de winter periode (dec-feb).
Kwa drukte valt het wel mee maar het hangt er vanaf waarmee je het vergelijkt. Het is natuurlijk een stuk rustiger in vergelijking met de zomer.
In de winter zullen ook meer eet gelegenheden niet open zijn omdat de eigenaren alle (zomer)vakantie maanden open zijn geweest.
Een binnenlandse vlucht heb ik nog nooit gedaan!
De vlucht van Sharm naar Cairo is prima te doen. Een uurtje vliegen en heb eigenlijk nooit vertraging gehad. Als je met je aankomsttijd in Cairo een beetje rekening houdt met de spits, dan hoeft het niet al te lang te duren voordat je in het centrum bent en de toeristische attracties kunt gaan bezoeken. De piramides zijn wel helemaal aan de andere kant van de stad.
Je zou ook de nachtbus kunnen nemen. Dan word je redelijk in het centrum afgezet, heb je de hele dag om Cairo te verkennen (piramides, islamitische markt, de citadel, Koptisch Cairo of het museum) en neem je de nachtbus weer terug naar Sharm. Wel vermoeiend, maar absoluut waard.
Het water is wel koud in december, maar ik heb nog wel na de kerst gezwommen en ik ben een koukleum, dus het kan wel.
Ik ben ook van Sharm naar Cairo gevlogen, was echt 40 minuutjes vliegen ofzo, prima te doen!
Vlucht naar Cairo is zeker aan te raden, 10x beter dan met de bus…