Raad gevraagd

Hoi

Wij zijn een jong koppel en lopen met het idee om naar Egypte op vakantie te gaan.
Waarschijnlijk in mei.
Egypte is ons totaal onbekend, we zijn er nog nooit geweest.
Ik heb dan ook helemaal geen idee waar te gaan, laat staan welk hotel.
Misschien zijn hier mensen aanwezig die goed op de hoogte zijn van alles in Egypte, daarom wil ik hier wat raad vragen.
Wat is de temperatuur ongeveer in Sharm el Sheik in mei?
Welk hotel/streek raden jullie ons aan? Het gaat om een rust vakantie, zon, zee, strand. Graag een hotel/streek met wat animatie, disco en uitgaansmogelijkheden.

Zijn er aandraders??

Alvast bedankt.
Groetjes

Hoihoi,

In Sharm ben ik nog nooit geweest, persoonlijk heb ik mijn hart verloren aan Dahab. In september 2007 en januari 2008 (vorige week ja…) heb ik een week in het Inmo hotel gezeten, en gedoken bij de bijbehorende duikschool. Zie http://www.inmodivers.de/

In Dahab zijn slechts een paar discotheken, maar omdat ik niet zo’n disco-type ben, heb ik niet de moeite genomen naar binnen te gaan. Schijnt echter best leuk te zijn…

Wat ik wel heel gezellig en ontspannend vind, is om rond te hangen bij een van de vele restaurantjes en barretjes langs de boulevard. Er zijn zoveel plekjes met van die relaxe lounche kussens! Verder kun je rondom Dahab mooi snorkelen en duiken, en zijn er op vele plekken excursies te boeken naar o.a. de Mnt Sinai, het Catherine klooster en verschillende mooie Wadi’s in de woestijn. Plus natuurlijk allerlei tochten per paard of kameel.

Volgens mijn ‘Sinai Dive Guide’ ligt de temperatuur rond mei tussen de 19 (nacht) en 32 graden (dag). (Water: 23 graden.) Zelfs afgelopen week was het weer zonnig en warm, al stond er wel aardig wat wind en koelde het 's nachts behoorlijk af.

(Ik heb ook Cairo, Luxor en Aswan bezocht, dus als je daar info over wilt hebben dan hoor ik het wel.)

Groet,

Jenny

Je kunt bijv. een week Nijlcruise doen en daarna een week in Hurghada aan de Rode Zee. Dan heb je wat van cultuur gezien en daarna relaxen aan de Rode Zee. Dat hebben wij in ieder geval gedaan en is ons heel goed bevallen. Onze ervaringen staan in de vorm van een reisverslag, veel foto’s en een lijst met tips op onze site www.bjusterbaarlik.nl

Hey persoonlijk zou ik hotel beach albatros aanraden.Het ligt dicht bij de old market in sharm el scheik je kan er te voet naar toe en zelfs maama bay ligt niet zo ver.Je kan ook wandelen naar alf leila wa leila.Snokelen kan je voor het hotel en je hebt uitzicht over het beschermd gebied ras mohamed.Een betere ligging kan je niet vinden in sharm el scheik.Maar ieder zijn keus natuurlijk.

Hey persoonlijk zou ik hotel beach albatros aanraden.Het ligt dicht bij de old market in sharm el scheik je kan er te voet naar toe en zelfs maama bay ligt niet zo ver.Je kan ook wandelen naar alf leila wa leila.Snokelen kan je voor het hotel en je hebt uitzicht over het beschermd gebied ras mohamed.Een betere ligging kan je niet vinden in sharm el scheik.Maar ieder zijn keus natuurlijk.Wij gaan er nu in april naartoe en dan ligt de temperutuur rond de 30 graden dus zal het in mei wel een paar graden warmer zijn.Geniet van je ontdekking van Egypte.