Wij willen begin februari graag naar Egypte om van de zon te genieten maar ook om iets te zien. We hadden gedacht aan Taba om van daaruit een excursie naar Petra te kunnen maken. Nu heb ik gehoord dat het weer daar in februari nog niet stabiel zou zijn en dat er in Petra zelfs sneeuw kan liggen.
Is het weer in Sharm el sjeik beter in die periode ?
Dahab lijkt me ook wel leuk, vooral omdat je niet zo afgesloten zit tussen grote resorts.
Kan iemand mij een leuk niet te grootschalig hotel in één van deze plaatsen aanbevelen ?
Vorig jaar waren we in de paasvakantie in hotel Nile Valley in Luxor en dat is ons enorm meegevallen.
Alvast bedankt voor alle tips.
In Dahab ben ik helemaal fan van Inmo divers. Het is een kleinschalig hotel, en ze hebben kamers in allerlei prijsklasses. Je kan kiezen om all-inclusive in het hotel te blijven (zonder drank), maar het is veel leuker om 's avonds langs de boulevaart te eten.
Zonnig is het in Egypte altijd wel, al zou ik voor 's avonds een vestje ofzo meenemen.
Ik ben afgelopen februari naar Sharm el Sheikh geweest, en het is echt superleuk gebied, het is echt toeristisch, en je hebt daar een hele leuke lange boulevard met sisha barretjes, goede uitgaansgelegenheden zoals Hard Rock Café, Pacha enz…
Wij zaten in het hotel Sonesta Club, je hebt ook Sonesta Beach maar die was niet zo gezellig, zijn we wel paar x naartoe geweest, want daar zit het strand aan. maar ons was Sonesta Club supergoed bevallen, we lagen heel de week in onze bikini aan het zwembad, terwijl het in NL sneeuwde lekker eten, hele vriendelijke werknemers, leuke huisjes!! ennn in het hotel heb je ook een klein discotheekje dat tot 2uur open is, super leukk!!
wij hadden via neckermann geboekt