hoi, ik ben van plan in okt een rondreis egypte te maken en dan te eindigen in sharm el sheikh en/of Dahab. Kan iemand me informatie geven hoe het daar is? Ik kan nl niet goed ontdekken of Dahab een klein gezellig plaatsje is of dat het een beetje armoedig/viezig is. Het lijkt een beetje een grensgeval te zijn maar wat vinden jullie.
ik ben niet het 5 sterren all inclusive type maar een beetje comfort en dat het schoon is vind ik toch wel fijn!!
Ik hoop dat jullie tips hebben, het plan is na de rondreis ca 4 dagen sharm en daarna nog 4 dagen dahab te doen.
ben benieuwd naar jullie reacties!
leontien
Hoi leontien
Ben zelf vorig jaar in Dahab geweest en het is er erg leuk hoor.
Het is een klein stadje , heel knus en heel gezellig, er zijn veel barretjes en restaurantjes aan zee waar je heerlijk kunt relaxen op een van de matjes met een waterpijpje erbij. Buiten het toeristisch gedeelte is het wel wat armoedig maar ik ben ook egypte rondgereist en ik moet zeggen dat je dat overal wel een beetje hebt , het is er natuurlijk heel droog en dor.
Ben in Dahab wezen duiken en ik moet zeggen het is een van de mooiste plaatsen ter wereld om te duiken. Sharm El sheik is heel toeristisch vind ik zelf. Maar goed het ligt een uurtje rijden van elkaar dus ook wel de moeite om eens geweest te zijn.
Hoop dat je wat aan mijn informatie hebt en alvast heel veel plezier met je rondreis.
Debbie
Hoi Debbie, dank je wel voor je info! Het klinkt goed!
weet jij (of iemand anders) ook hoe snorkelen is in dahab en sharm? kun je dat vanaf het strand doen??
ik denk dat ik inderdaad beide plaatsen ga combineren, heeft iemand nog hotel tips of andere leuke dingen???
o ja, en is Naama Bay de beste locatie in Sharm en zou je dus daar een hotel moeten zoeken?
bedankt, Leontien
Ik ben afleopen jaar in dahab geweest tijdens mijn reis door Egypte. Ik vond het erg erg leuk, gezellig maar niet te toeristisch zoals bv hurghada. Wij verbleven in het happy life beach resort dacht ik, een duikers resort net buiten dahab. Ik vond het er zalig, met een klein strand waar je direct kunt snorkelen.
Je moet alleen wel steedsmet taxi’s of busjes het stadje in.
groetjes Nicole
heb je al eens gekeken op www.dahab.nl?
suc6,
lely B)
Dahab is fantastisch! En groezelig vond ik het helemaal niet. Wel erg gezellig met al die ontzettend relaxte tentjes langs het water.
Sharm daarentegen is clean en modern en heeft helemaal niets met Egypte te maken. OK het is erg mooi duiken in de omgeving van Sharm, en dat is mijns inziens de enige reden om naar Sharm te gaan.
Wil je ook een gezellig dorpje dat ook een beetje op Egypte lijkt, ga dan naar Dahab. Tip: ga niet altijd bij die restaurantjes aan de boulevard eten (is prima hoor maar wel toeristenmenu’s), maar duik ook eens een simpel tentje in de straatjes die van de boulevard af lopen in.
Veel plezier!
Je kunt eens kijken op www.dahab.pagina.nl
Gr Maaike
hoi beste leontien,
dahab is zeker een leuk gezellig plaatsje.
het toeristische gedeelte is schoon en erg gezellig gemaakt met veel restaurantjes,bars en winkels.
buiten het toeristengedeelte is er bedoeiendorpje genaamd assalah,daar is het rommelig en in westerse ogen soms wat viezig.maar ook mooi en waard om een dagje in rond te lopen.
als je dit niet wil kan je dit gedeellte van dahab negeren.
in dahab kan je verder van alles doen snorkelen,duiken,uitgaan,relaxen op het strand,trips maken.
persoonlijk vind ik dahab veel aangenamer dan sharm el sheikh,wat wel erg toeristisch aan het worden is.
dahab heeft nog meer zijn eigen charme en is ook nog veel goedkoper dan sharm el sjeikh.
er zijn ook nog wat goedkopere hotels en camps.
alaska camp is schoon ,gezellig en erg aardig en behulpzaam personeel.
hun website is www.dahabescape.com
veel plezier
groetjes janwillem
Hoi Leontien
In 2004 zijn we in Sharm el Sheikh geweest. We zijn vanuit daar naar diverse plaatsen geweest waaronder Nuweba, Dahab en het Sint Catharina klooster.
Nuweba staat bekend om zijn colored canyon, prachtig om daar rond te lopen!
Dahab (betekend letterlijk goud) is nog een Bedoeïenendorp met rond de 1500 inwoners, echt een plaats om rustig te genieten. Ook zijn hier nog hele mooie duikstekken te vinden en komen er mensen om te windsurfen die niet in de drukke badplaatsen willen verblijven.
Het Sint Catharina klooster ligt aan de voet van de mozes berg. Deze berg biedt de mogelijkheid om beklommen te worden. Je vertrekt om 03:00 snachts en bent zowat 06:00-06:30 boven. Vanuit hier aanschouw je de schitterende zonsopgang!
Om bij Dahab, nuweba en de mozes berg te kunnen komen, kom je diverse bewaakte posten tegen. Ziet er opzicht vrij grimmig uit. Soldaten met mitrailleurs in kleine torentjes. Maar wel een toffe ervaring!
Wanneer je wat foto’s wil zien van onze vakantie in Sharm el Sheikh en diverse foto’s van Nuweba en de coulored canyon, kun je een kijkje nemen op mijn website.
Groeten en veel plezier!
Danny
http://www.cubalibre.ws