Rondreis Egypte

Ik ga met mijn man samen in sept.naar Egypte.Nou hoor ik toch veel negatieve dingen.Zoals,wil je niet ziek worden ,blijf dan daar van het eten af.Veel last hebben van irritante Russen.Kan iemand hier wat meer over vertellen?Alvast bedankt.:dag:

Kijk maar even op onze site www.bjusterbaarlik.nl (niet commercieel) Hier staat ons reisverslag, veel foto’s en een grote lijst met tips (24 A-4’tjes). Lees alles op je gemak en je zult je daarna een stuk rustig voelen en ontzettend veel zin in je vakantie gaan krijgen.

Hoi,

Wij zijn 2x in Egypte geweest en hebben heerlijk genoten van dat land. Ik weet niet wat je wilt gaan doen?? Wij backpacken en hebben onder ‘zware omstandigheden’ gegeten maar nooit ziek geweest. Je moet er goed om denken wat je doet. Pas op met airco in je hotel en wees vooral ook voorzichtig met koude dranken. Check ook eens www.aladdin.com die heeft ook veel info.

Hoi Bettin:puke:a.wij gaan een rondreis doen,7 dagen op een cruises en dan nog een aantal dagen in een resort in Cairo en Hurghada.Ik weet wel dat ik vorig jaar 5 dagen ziek ben geweest toen we een rondreis Z-Afrika gedaan hebben.Hopelijk deze keer niet.Groetjes Anja.

Als ik www.aladdin.com in klik krijg ik een hele andere site.Klopt dit wel?

Ja sorry, het is www.ask-aladdin.com

Succes ermee!!

Groetjes,
Bettina

Ben toch vergeten nog iets te vragen.Ik hoorde dat je in bepaalde gedeeltes van Egypte (geen) korte broek mag dragen.Lijkt me niet zo prettig overdag met die hitte.Groetjes Anja.

ik denk dat het afhangt van waar je bent, in de toeristische plaatsen als Hurghada lijkt me dat geen probleem ook al ben ik er zelf nooit geweest. Ik ben wel in Luxor, Aswan, Cairo, Alexandrie, Siwa en de Westelijke woestijn geweest en eerlijk is eerlijk ik heb nooit een korte broek gedragen. Ik droeg meestal dunne linnenbroeken of een 3/4 broek. Daarnaast altijd een t-shirt met mouwen tot op de ‘spierballen’.
Je moet er rekening mee houden dat het een islamitisch land is en ze er andere gewoonten hebben dan wij. Als jij met respect behandeld wilt worden en niet aangegaapt wilt worden is het gewoon prettiger, zeker als je in wat minder toeristische gedeelten verblijft.

Een korte broek op het strand wordt redelijk geaccepteerd, maar ik vind dat je met een broek tot ver boven de knie beslist niet overal op straat kunt. Ja, er zijn mensen die het doen, met name mensen die met bussen tegelijk worden aangevoerd en afgevoerd en die dan zeggen ‘iedereen doet het toch?’ - nou, mooi niet dus!

In bepaalde delen van Cairo voelde ik me zelfs in een T-shirt al redelijk naakt, alle Egyptische vrouwen hebben ook hun onderarmen bedekt.

Enneh, dat (dunne) bedekkende kleding warmer is dan korte kleding is echt een fabeltje. Juist wanneer je niet de volle zon op je huid hebt, zul je het minder snel warm hebben.

Dat vond ik ook hoor Jenny, Ik had lekkere luchtige broeken en blouses mee en ik heb het nooit te warm gehad. En beter in een lange broek en je prettig voelen dan in een korte broek en je bekeken voelen, want het voelt dan echt ongemakkelijk.