Mijn vriendin & ik gaan komende december & januari door Brazilië trekken:wereld:…
we beginnen bij de Iguazu watervallen, gaan dan via Bonito door naar de Pantanal, dan Curitiba, Paraty, Ilha Grande, Rio de Janeiro en tot slot Buzios…we weten dat het in deze periode zomer is in Brazilie:zon02:,… maar wat dat nu voor onze kleding betekent weten we niet echt goed…
Moeten we truien en vesten meenemen omdat het 's avonds veel afkoelt, of zijn korte broeken & T-shirts voldoende? Een regenjack wilden we sowieso wel meenemen…
Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld in de Pantanal liever niet met een korte broek loopt,… of is dat ook daar geen probleem?
En dezelfde vraag hebben we voor wat betreft het schoeisel:
zijn slippers voldoende om door heel Brazilië te slenteren of zijn goede (dichte) loopschoenen echt wel n vereiste?
Het braziliaanse klimaat is altijd lastig.Er zijn 4 verschillende regios wat regenseizoenen betreft. In Rio de Janeiro is t bv wel regenseizoen in die tijd.
Een regenjack zou ik sowieso maar meenemen. Echt koud zal t nergens zijn ook ´s avonds niet.
Tja het schoensel. Europese toeristen lopen graag met dikke wandelschoenen, ook in de tropen, maar t is maar waar je van houdt natuurlijk. Ikzelf loop overdag het liefste op teenslippers maar voor ´s avonds (ivm muskieten of in streken waar de ´ borrachudos´- zandvliegen- actief zijn ) een paar simpele gympies . Die nemen ook niet veel plek in je rugzak.
Voor het pantanal zijn een lange broek en shirt met lange mouwen wel handig. Broek in je sokken Want vanwege het regenseizoen zijn er ook volop muggen. Let op dat deze kleding niet zwart is, dit trekt namelijk muggen aan. Eenvoudige gympies voldoen.
En de rest vd bestemmingen zijn echt relax oorden, dus slippers zijn voldoende. En die koop je natuurlijk in Brazil zelf.
Ook ga je uit in Rio en Buzios, misschien ook een paar nette schoenen?