Wij gaan van midden mei tot midden juni naar Peru. We doen de klassieke toer in het zuiden maar gaan ook naar het minder toeristische noorden (geen jungle).
Wat meenemen van kleding ?
Ik zou van alles meenemen…, op specifieke tropenkleding na dan, als je niet de jungle in gaat.
In die tijd van het jaar kan het behoorlijk koud zijn op de hoger gelegen gebieden, zeker 's avonds, maar als overdag de zon schijnt is het weer snel warm. Regen zul je niet veel hebben dan, dus daar zou ik niet zo veel rekning mee houden, maar voornamelijk verschillende soorten kleding die je makkelijk in laagjes aan kunt.
Mocht je in Celendín komen (tussen Cajamarca en Chachapoyas) kom dan even langs :dag:
Inderdaad van alles meenemen. In Lima is het frisjes in die periode, 15-18 graden. Hou er rekening mee dat het bijvoorbeeld in Puno wel wat kouder kan zijn, 5-15 is het in die periode denk ik. In de Andes kunnen de temperatuur verschillen groot zijn, 's nachts koud, 's ochtends en 's avonds fris en aardig warm overdag. In de noordelijke kustplaatsen is het het hele jaar warm.