In Juli ga ik voor 3 weken naar Peru.
Ik vroeg me af wat voor soort kledij ik moet meenemen (alle tips welkom) in die periode.
Ook vroeg ik me af wat voor een soort slaapzak je best meeneemt voor bv de inca-trail en een trekking door de colca canyon (tot hoeveel graden moet deze bestendig zijn?).
Het klimaat is in Peru gevarieerd. In de Andes is het in juli zomer, wat betekent veel zon en droog. Aan de kust is het winter, wat betekent weinig zon, vochtige atmosfeer en soms wat regen. Door de hoogte kan het in de Andes 's nachts flink koud worden, terwijl overdag de zon schijnt. Aan de kust zijn de winters niet echt koud, maar de avonden en nachten kunnen door de vochtigheid behoorlijk koud aanvoelen (waterkoud). Je moet dus op allerlei situaties voorbereid zijn. Het is verstandig om zodanige kleding mee te nemen dat je met laagjes kunt werken. Wat meer aan doen wanneer nodig, wat minder als in de loop van dag/nacht de temperatuur verandert. Echte regenkleding hoef je naar mijn ervaring in juli niet bij je te hebben.
Je hoeft geen slaapzak mee te sjouwen. Die kun je daar huren. Wellicht is het prettig om een lakenzak mee te nemen. http://www.hostellima.nl/
Neem vooral niet te veel mee, want je loopt er mee te zeulen. Waar je in elk geval aan moet denken, is om je wandelschoenen op tijd in te lopen, een zonnebril en iets om je hoofd tegen de zon te beschermen (of in Peru een mooie pet kopen).