kledij juli

In juli gaan mijn vriend en ik 3 weken naar Peru. Onze route ziet er als volgt uit: Lima - Arequipa - Colca Canyon - Puno - overnachting op Titicacameer - Cuzco + Incasites in de buurt - tweedaagse Incatrail - Cuzco - Lima.

Welke kledij moeten we voorzien?

Ondertussen heb ik al heel wat nuttige algemene tips gevonden tussen de reacties op dit bericht: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89945.

Het zou echter leuk zijn om ook een paar specifiekere tips te krijgen over de kledij die nodig is in de periode die wij gaan (juli) en de op plaatsen die wij gaan bezoeken en tijdens activiteiten die wij gaan doen (zie bericht hierboven).

Alvast bedankt!

Ik kan enkel iets zeggen over Lima en Cusco waar ik in juli en augustus ben egweest. In Lima zie je de zon nooit in deze maanden (zelfs geen wolken, het is strak grijs) en de temperatuur is zo’n 17-18 graden. Overdag steeds een T-shirt met lange mouwen en dun jasje of een fleece aan (twee lagen dus), 's avonds toch nog een laag erbij of een dunne trui. In Cusco is het overdag in de zon warmer maar ik heb er nooit zonder een T-shirt met lange mouwen rondgelopen, en nooit zonder fleece bij me want zodra je uit de zon bent is het fris. Pas op voor verbranden, vanwege de hoogte. Ook vanwege de hoogte (+3.000m) wordt het 's avonds, 's nachts en 's morgens voor een uur of tien ronduit erg koud en droeg ik mijn fleece ook in de kamer. 's Morgens vroeg buiten zelfs sjaal en handschoenen.