is een klamboe echt noodzakelijk als er een fan aanwezig is op de kamer.
ons werd dit geadviseerd.
ik vind dit zelf niet prettig.
welke kleding kan men het beste dragen.
ik heb gelezen dat een korte broek bij vrouwen niet kan.
is een klamboe echt noodzakelijk als er een fan aanwezig is op de kamer.
ons werd dit geadviseerd.
ik vind dit zelf niet prettig.
welke kleding kan men het beste dragen.
ik heb gelezen dat een korte broek bij vrouwen niet kan.
Tijdens de groepsreis die ik gedaan heb in 2010 was er geen klamboe nodig omdat er overal wel airco of een goedwerkende fan was en ik heb juist heel veel in korte broek daar gelopen. Alleen als je echt de jungle in gaat is het misschien minder fijn, maar onze gids heb ik nooit met een lange broek aangezien!
Hola,
Klamboe is niet echt nodig, airco of fan is wel aan te raden of anders anti-muggen lotion.
Altijd dunne lange broek meenemen en dun vestje met lange mouwen. Handig voor als je de jungle ingaat of 's avonds i.v.m. muggen en vaak koelt het 's avonds ook redelijk af. Verder ligt het eraan waar je heengaat, want bijv. San Jose ligt hoog en daar kan het vrij fris/koud zijn, dan kan een vest of lange broek heerlijk zijn.
Ook aan te raden om anti-muggen lotion (CarePlus DEET) mee te nemen, zeker nu het regenseizoen is, zijn er overdag ook vaak muggen. In natuurparken rekening houden met muggen en steekvliegen, dan helpt anti muggen lotion ook heel goed.
Korte broeken dragen voor mannen/vrouwen kan prima. Ga je bijv. een kerkdienst of concert bijwonen of in een heel luxe restaurant uit eten, etc. dan wordt geacht dat je netjes en gepast gekleed gaat en niet als ‘toerist’. Ook handig om iets van een dunne regenjas mee te nemen als je in het regenseizoen gaat.
Saludos,
Sole
Er zitten altijd en overal wel muggen of andere steekachtige beestjes, en of je nu wel of niet airco of fan hebt ze zullen zeker een keer prikken. Gebruik gewoon DEET of koop hier OFF, wat ook handig is, is een spiraaltje die je kunt aansteken , deze zijn er in div. geuren te krijgen. Wat wij ook altijd mee namen waren mottebalen als je deze verpulvert en her en der in de kamer legt, hielp bij ons altijd. Nu we een hotel hebben zijn we er minder blij mee want het stinkt nogal, maar het helpt. Kleding, gewoon lekker los zittende kleding die snel droogt, neem genoeg t-shirts of blouses mee, Schoenen zijn ook belangrijk, goede waterdichte stappers.
een paar slippers oid. eventueel kun je hier laarzen kopen. neem verrekijker, schijnwerper ook mee.
In de meeste hotels , hebben ze horgaas voor de ramen, Klamboe kun je meenemen maar is niet nodig.
Veel Plezier
Heliconia Island
Henk en Carolien
Die spiraaltjes werken inderdaad super: er is ook een electronisch alternatief:
http://fotosti.e-tradeconsult.com/390x315/VM031400/VM031484-1.jpg
Er is een ander merk wat volgens mij iets goedkoper is, maar ik kan zo even niet op de naam komen. Kost een paar dollar in de supermarkt.
nadeel van deze spiraaltjes is dat de kamer nog dagenlang stinkt naar dit spul…