Klamboe mee of niet?

In augustus ga ik een georganiseerde rondreis door Sri Lanka maken. De huisarts gaf aan dat malariatabletten niet nodig zijn (reis gaat niet naar het Noorden van Sri Lanka) en dat beschermende kledingen en muggenspul met DEET voldoende moet zijn.
Nu vraag ik me alleen af of de hotels voorzien zijn van een klamboe of dat ik er zelf eentje moet meebrengen.
Wie heeft tips?

Wanneer je in hotels met airco slaapt is een klamboe niet nodig. Sommige hotels hebben ook een klamboe hangen. Wij kochten daar wel een spuitbus waarmee we 's avonds de kamer inspoten voordat we gingen eten. Bij het slapengaan zijn dan de meeste wel dood.

Ondanks al onze maatregelen (DEET,kleding, spuitbus etc) zijn we wel veel geprikt, maar niet ziek geworden.

De airco’s zijn niet bepaald geruisloos meestal. Oordoppen zijn erg fijn.

1 like

Nee hoef je niet mee te nemen. Eigen klamboe meenemen is ook niet slim omdat de meesten heel lastig op te hangen zijn zonder een plafond te beschadigen.

Als je (tevens) kamers hebt zonder airco, dus met klamboe, is het handig om bij de DHZ-markt een grote rol isolatietape te kopen. Dus het wat dikkere plakband (zwart of rood ofzo) dat enigszins tegen water kan. Essentieel om de gaten in de hotel-klamboes te repareren, zoniet dan weet de mug altijd die gaten sneller te vinden dan je denkt :slight_smile:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

dank voor de tips!

Hoe het in het noorden is weet ik niet, maar in het zuiden waren de guesthouses (dus geen luxe hotels) allen voorzien van een klamboe. Overtollige ballast wanneer je dat zelf mee gaat zeulen, zou ik denken.

1 like