Wij gaan binnenkort rondreizen in Vietnam en zullen in midrange tot low budget hotels verblijven. Is het nodig om een eigen klamboe mee te nemen of zijn er overal in de hotels klamboes aanwezig?
Wie kan me daar duidelijkheid over geven?
En wordt het in de Mekong Delta aanbevolen om malarispillen te slikken?
Specifiek voor Vietnam durf ik geen advies gegeven, ik ben er nooit geweest en ik ken de situatie daar niet. Mijn ervaring echter in landen als Costa Rica en Maleisie (Borneo) is dat een klamboe vaak geen noodzaak is, maar wel erg praktisch. Ook al verblijf je in een gebied waar geen malaria voorkomt. Zeker in de goedkopere accommodaties zonder airco in tropische gebieden kun je nog weleens muggen en ander ongedierte op je kamer hebben en dan is er niets zo goed voor je nachtrust als een klamboe. Dan weet je in ieder geval zeker dat je 's nachts geen makkelijke prooi bent voor die kleine etterbakjes. Een klamboe is relatief eenvoudig mee te nemen en wanneer je zorgt voor wat touw en tape kun je bijna overal heel makkelijk het ding ophangen. Dit geldt natuurlijk vooral voor de accommodaties in de jungle en andere natuurgebieden: in stadshotels is het niet nodig.
Hallo,
Ik reis rond door azie inmiddels al bijna 2 jaar en wij hebben geen klamboe bij ons. Er zijn in veel hostels en geusthouse wel vaak klamboe’s aanwezig of een fan boven het bed. Muggen houden niet van een fan en airco. Verder geld voor Vietnam Malaria in de binnenlanden. Wij hebben het niet genomen hebben veel aan de kust gereisd. We hebben ons wel altijd goed ingesmeerd met deet.
gr van Moira
Ik zou de klamboe thuis laten! Ook pillen raad ik af. Tenzij je de binnenlanden in trekt, heb je die echt niet nodig. Langs de kust zul je weinig last hebben van de malariamuggen.
ik ga volgend jaar met mijn vriend naar zijn ouders die nog in vietnam wonen,
maar ik weet dus niet precies hoe het daar is.
waarschijnlijk zal het een beetje armzalig zijn, aangezien zijn ouders arm zijn.
welke dingen moet ik zowiezo bij me hebben?
(om beesten te weren en ziekten)
ik zit waarschijnlijk dicht bij halong bay.
thanks!
liefs deborah
Dankjewel voor je reactie!
Bedankt voor je advies. Het helpt me over de drempel om inderdaad zonder klamboe en puillen op reis te gaan.
Ja, deet nemen we zeker mee.