Klamboe meenemen nodig?

Hallo iedereen!

Begin september vertrek ik voor 5 maanden naar Azie. Ik kom onderandere door de volgende landen: Rusland, Mongolie, China, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand en Maleisie.

Ik hoor verschillende verhalen over het meenemen van een klamboe op reis. Wat is jullie ervaring hiermee? Kan je het overal ophangen? Of kan ik het beter niet meenemen? Ik heb voor Cambodja en Laos malariapillen ingeslagen.

Groetjes Jolise

Ik ben in Thailand en Maleisie geweest. Op plekken waar ik geen airco had heb ik de klamboe wel gebruikt. Je kan hem vaak alleen niet zo simpel aan het plafond hangen. Neem veiligheidsspelden mee want soms moet je creatief zijn om hem op te hangen :wink: Bij mij hing ie wel eens aan een gordijn.

Ik heb me gisteren laten inlichten in een outdoor winkel en zij raden het sterk aan er 1 mee te nemen. Met name een geimpregneerde klamboe van careplus merk, wel duur (ongeveer 45 euro) maar is de moeite waard zij die winkelbediende. Ook kan je ophangkits kopen in de winkel daar zitten zuignappen in, veiligheidsspelden, touw, spijkers, punaises en schroeven etc. Wel handig.

Hey,

Ik ben twee jaar geleden in Thailand, Cambodja, Maleisie en Indonesie geweest. Ik heb geen klamboe meegenomen. Over het algemeen zit er wel een hor voor de ramen en op sommige plekken hangt al een klamboe. (Soms zit er een gat in, maar dat is zo opgelost met een stukje tape er over heen;) Tape is trouwens echt heel handig om mee te nemen!). In de meeste kamers (zo niet alle) hing of stond een ventilator, die houdt de muggen ook wel redelijk op afstand. Ik vond het voldoende in ieder geval…