Geimpregneerde klamboe

Hallo,

Over een maandje ga ik naar Thailand, Laos en Cambodja. Iedereen raad me aan om een (geimpregneerde)klamboe te kopen. Dus ben ik eens gaan kijken maar om eerlijk te zijn, vind ik ze vrij duur. Kan iemand me vertellen of ik er niet beter een in Azie kan kopen?? En zijn ze makkelijk op te hangen? Ik vraag me namelijk ernstig af waar ik ze daar in de kamers aan moet bevestigen (ga er vanuit dat er geen haken in het plafond zitten)??

Ik hoop dat iemand me tips kan geven…

Groetjes Manon

Hoi Manon,

Ik heb vaker discussies gelezen over klamboes en het nut daarvan in de landen die je noemt. Ik had 'm meegenomen omdat ik er toch al eentje thuis had, maar in 4 maanden niet gebruikt. Ik persoonlijk zou 'm thuis laten. In gebieden waar een klamboe nodig is hangt ie ook wel. Mijn aanraden wijkt dus af van de ‘iedereen’ die je noemt :wink: maar dit is mijn idee erover.

Groetjes Loes

Hey Manon,

wij nemen ook altijd een klamboe mee, maar gebruiken 'm net als Loes zelden. Afgelopen september in Cambodja en Thailand is 'ie in de rugzak gebleven. In bepaalde gebieden zou ik er een voor de zekerheid meenemen, maar vaak zijn er dan i.d.d. terplekke aanwezig.

Tips voor ophangen: een rol ducktape meenemen, want dat plakt super en is makkelijk. Ik heb er trouwens ook wel eens de riem van m’n spiegelreflex voor gebruikt :nod:

Hoi Manon,
wij fietsen al sinds jaren, elk jaar 3 maanden door Thailand en omringde landen, waardoor we vaak in minder toeristische plaatsen moeten overnachten en een eigen klamboe een uitkomst is.
onze tip: koop in Bangkok bij een department store een kingsize klamboe voor +/- 150 baht (E 3,-), neem van huis 4 stukjes touw van 2 1/2 meter en vier schroeven met oogjes mee en je kunt 'm overal ophangen, en heerlijk ongestoord door allerlei creepies and crawlies slapen.
Na je reis kun je 'm altijd weer weggeven.
Veel plezier , jose