Klamboe en medicijnen nodig?

Hoi iedereen,

Ik ga volgende week naar Thailand voor drie weken.
Op advies van vrienden heb ik een klamboe gekocht. Hij is alleen niet heel handig, omdat je hem aan vier punten moet bevestigen.
Weten jullie of er in hostels standaard een klamboe is en is het nodig om daar elke nacht onder te slapen? (ik ga naar Bangkok, Chiang Mai en een van de zuidelijke stranden).

Verder wil ik graag aspirine meenemen. Ik weet dat ze daar ook verkopen, maar wil ik er een paar vanuit Nederland meenemen. Wordt daar bij de douane in Thailand moeilijk over gedaan of kan dat gewoon?

Klamboes zijn, indien nodig, in hotels en guesthouses aanwezig. Bovendien is een klamboe heel vaak niet nodig. Was nmm een slecht advies van je vrienden.
Aspirine is geen probleem, neem het wel mee in de orginele verpakking voor de zekerheid.

Helemaal eens. In de gebieden met veel muggen (dengue) hingen tijdens de reis die wij maakten altijd klamboe’s. Zelfs in de meest crappy hostels. Hoewel ik hiermee natuurlijk niet kan spreken voor alle hostels… maar toch. :slight_smile:

hou er rekening mee als je het vermoede hebt dat je dengue hebt dan absoluut geen asperine nemen want asperine verdunt je bloed je moet dan paracetamol nemen (para zoals de meeste thai zeggen)