Ik ga in mei een maand naar Cambodja en Vietnam. We vliegen naar Siem Reap, daarna naar Phonm Penh en dan de grens over naar Vietnam. En dan van zuid naar noord, eiland Phu Quoc, HCMC, Dalat, Buon Ma Thuot, Pleiku, Hoi An, Hanoi, Sapa, Hanoi en Halong Bay.
Mijn vraag is of wij een klamboe nodig hebben. Is er iemand die er al eens geweest is en hebben jullie wel of niet een klamboe gebruikt?
Heb inmiddels mijn vaccinaties gehad en heb alleen Malaria tabletten (Malerone) gekregen voor als we met de Easy Riders van Dalat naar Buon Ma Thuot gaan.
Meer praktische tips zijn altijd welkom.
Alvast bedankt.
ik was er in oktober en heb geen klamboe gebruikt.
Niet nodig.
Jaren geleden dat ik er geweest ben, maar ik heb WEL een klamboe gebruikt. Hangt er ook vanaf hoe je gaat reizen. Soms heb je een klamboe in je hotel/kamer, soms niet. Vaak was ie kapot en dan is het wel prettig als je een eigen klamboe bij je hebt.
groetjes
in de Mekong Delta was ik bijzonder blij met mijn klamboe. De rest van Vietnam volgens mij niet gebruikt.
Koop gewoon je eigen klamboe in Azie ,voor een bedrag van omgerekend een paar euro koop je zo,n ding daar. Vooral als je in de wat goedkopere hotelletjes en lodges slaapt hangen er toch vaak klamboes die hun beste tijd wel gehad hebben, vaak ook met brandgaatjes van sigaretten er in, en er is niks zo ergerlijk dan muskitos binnen in je klamboe. Let ook op dat je een ruime koopt bij voorkeur een tweepersoonsklambooe, dat voorkomt dat je tijdens het slapen met je arm tegen de zijkant v. d . klamboe aan ligt, en muggen je door de klamboe heen alsnog prikken. Als je reis erop zit geef ik de klamboe altijd gewoon weg aan iemand van de lokale bevolking,er is altijd wel een arme sloeber die je er blij mee kan maken.