Muskietennet in hotelkamers?

Een goedemorgen allemaal,

Ik vroeg me af of de meeste hotel kamers in Vietnam een muskietennet hebben? Ik wordt namelijk altijd gestoken en ik houd er lelijke ontstekingen aan over.

Wat is jullie ervaring met het anti muggenspul in Vietnam en eventueel Cambodja ( we gaan ook een weekje Siem Reap en Pnohm )? Zijn er hier ook klamboes te koop? En zijn die een stuk goedkoper dan hier in nederland?

Groeten,

Appelsaps

Hoi Appelsaps,

In een aantal hotels heb ik muskietennetten gezien. Met name in de gebieden waar nog malaria kan voorkomen. Ik heb antimuggenspray in Vietnam zelf gekocht en dat is heel goed bevallen (van ‘Off’). Ook had ik zelf bij Xenos klamboes gekocht. Ik weet niet hoe duur de klamboes in Vietnam zelf zijn, maar misschien heeft iemand anders een tip voor je?

Groetjes, Anne

Bedankt voor je reactie,

Hebben ze bij de xenos ook reisklamboes? Heb daar tot nu toe in de krantjes alleen van die “sier” klamboes gezien die niet geïmpregneerd waren. En hoe beviel deze. Ik neem hem het liefst gewoon uit Nederland mee maar vind de 50 a 60 euro die ze bij de Outdoor winkels vragen toch een beetje te gortig voor een 2 persoons.

Groetjes

Ja, ik heb daar reisklamboes gehaald voor erg weinig geld :wink: Maar ik heb ze heel eigenwijs niet gebruikt. Vond het niet zo nodig in Vietnam. Sprayde me wel elke avond in met antimuggensppul. Dat vond ik voldoende.

Ik heb wel het idee dat de klamboes goed te gebruiken zijn trouwens.

Groetjes, Anne

Hallo Appelsaps,

Kan me helemaal vinden in het antwoord van Anne-Jitske wat betreft het insprayen.
Dit moet je echt doen in de avonduren als je een echt snel het slachtoffer bent van die beestjes.
Ik koop het spul met een hoge deetwaarde, van minimaal 50, gewoon in Viet Nam.

N.a.v. vraag over klamboes heb ik eens nagedacht en de foto’s van hotelkamers bekeken.
Het viel me op dat wij eigenlijk nergens, m.u.v. Mui Nee, een klamboe hadden.
Dus van Hanoi tot Phu Quoc, zelfs niet in de Mekong Delta waar we pal aan de rivier bivakkeerden.

Wel hadden alle kamers, ook in Mui Nee, airco en dat schijnt eigenlijk een goede remedie te zijn tegen die beestjes.
Ik heb in Mui Nee de klamboe ook niet gebruikt en ben niet gestoken; was misschien meer voor de sier.

gr
Ton.

Hoi hoi,

ik heb een maandje door Vietnam gereisd en ben in totaal 0 klamboes maar ook 0 muggen tegen gekomen in mijn hotelkamers. Ik had altijd een kamer met airco dus wat dat betreft sluit ik me aan bij het antwoord van Ton.

Groet, Mike

Mike , Ann & Ton ,

zonder risico ben je natuurlijk nooit …maar…
heb ik het goed voor dat jullie in vietnam geen malaria-pillen gebruikten …
Tot nu toe (thailand ,cambodia,birma,india) gebruikte ik ook enkel Deet-spray,
en heb ik wel telkens een muskietennet mee voor evt ongunstige omstandigheden … Ton,Ann heeft die spray die je ginds kan aanschaffen ook
een hoge DEET-wde …en veel goeikoper dan hier ?
ik vermoed trouwens dat de periode waarin ik in vietnam vertoef dec/jan
een lager malaria-risico heeft …
Ann ,welke zijn de gebieden met groter malaria-risico in vietnam volgens jou ?
jungle voorbij dalat ? mekong-delta ? andere gebieden ?

geert,

Goedenavond,

ik heb geen anti malaria pillen geslikt. Niet omdat ik dat niet wilde maar omdat de GGD mij dat niet heeft geadviseerd. Destijds (2009) werd slechts geadviseerd om te ‘smeren’.

Groet, Mike

Mijn dokter had mij aangeraden om pillen te nemen aangezien ik naar de mekong delta ging, voor een beetje geld kan je een hoop ellende voorkomen :slight_smile:

aan allen,

ik heb hier niet de bedoeling om te adviseren dat je helemaal geen malaria-pillen moet nemen … maar anderzijds ken ik weinig dokters die de verantwoordelijkheid zullen nemen om geen malaria-pillen voor te schrijven …
en wellicht terecht …je weet maar nooit dat een van je patienten malaria opgelopen heeft …
ik wil hier enkel peilen wie wel en wie niet op dit forum ,in vietnam ,die pillen slikt …( die bovendien in bepaalde gebieden al hun werking zouden missen )…want als het echt een groot risico is …in botswana bvb nam ik ze wel

geert,

Hallo Geert / Mike,

Bij de GGD kregen we ook te horen dat we geen malaria pillen hoeven te slikken; alleen jezelf insmeren is voldoende om minimaal gestoken te worden. 100 % voorkomen kan natuurlijk nooit.
Met pillen kan je ook malaria oplopen

Je kan bij de apothekers in Vietnam overal anti-malaria sprays/ cremes enz. kopen.
Ook kan je het in Nederland kopen voor iets van 10 euro per verpakking.

Er zijn natuurlijk wel gebieden waar je de pillen wel voor moet slikken, zie onderstaande link.

In 13 Viet Nam reizen heb ik nooit pillen geslikt.
Wel ingesmeerd en opgelet met kleding in de avonduren.

http://www.fitfortravel.nhs.uk/destinations/asia-(east)/vietnam/vietnam-malaria-map.aspx

gr
Ton.

geen klamboe, geen malaria pillen

alleen ''s avond antimuggendeet van het kruidvat

de gel voor langdurige werking

de spray voor een paar uurtjes

met 4 personen in 4 weken 2 spuitflesjes gebruikt en ongeveer een halve tube gel

Ik sluit me helemaal bij Ton aan. Niets toe te voegen, behalve deze site.

http://www.lcr.nl/Landen

Groetjes, Anne