Kindvriendelijk?

Hallo iedereen

Heeft er iemand van jullie ervaring om met een kindje rond te trekken?

Onze vrienden hebben een 4-jarige dochter.

Is Java kindvriendelijk?

Tips en info zijn welkom

THX

Hoi Gerstenat, (leuke naam trouwens)

Ik denk dat dit heel erg afhangt van wat je allemaal wilt gaan doen c.q. bezoeken op Java.
Persoonlijk zou ik wel een paar extra voorzorgsmaatregelen treffen (middeltjes e.d.) omdat het kindje nog zo jong is.
Mochten jullie alleen gebruik maken van hotels tijdens overnachtingen, dan wordt het allemaal net iets makkelijker denk ik…

In 2005 zijn we met een kind van 5 jaar naar Bali geweest voor een week of
3, en hebben nooit enig probleem ondervonden.

Alvast een fijne vakantie!
Andarinyo

Met een kind rondreizen in Java is goed te doen.
Wij zijn zelf 2 keer in java geweest toen onze zoon 1 en 3 was,dus nog jonger.
Let wel op met het eten en nog meer met drinken.Alleen air minum uit flesjes laten drinken(net zoiets als water wat je hier in de supermarkt koopt) of vers geperst fruit,ZONDER ijs.IJs is nooit schoon in Indonesie.Ga bij voorkeur in hotels met airco.
Jonge kinderen hebben gauw uitslag van de zon/warmte,dus zorg zoveel mogelijk dat hij in een koeleomgeving slaapt en niet in de volle zon loopt.

Hoop dat je hier wat aan hebt

:INDONESIA
Ook met jonge kinderen een fantastisch land om naar toe te gaan want de mensen zijn gek op kinderen. Houd er rekening mee dat de mensen de kinderen graag aanraken, maar dat bedoelen ze heel lief hoor. Onze dochter moest daar destijds heel erg aan wennen. En verder had ze heel erg veel problemen met de toiletten, dat is voor veel mensen al een cultuurshock vandaar dus. Het is ook niet overal schoon zoals wij dat gewend zijn, dus ze hing dan altijd in mijn armen boven het toilet.

Onderschat de zon absoluut niet. Neem factor 50 en sunblock mee en laat ze niet zonder t-shirt op het strand spelen en altijd een petje/hoedje tegen zonnesteek dragen.

Het is natuurlijk bekend dat je alleen water uit flesjes moet drinken, maar denk eraan om ook met tandenpoetsen te spoelen met water uit de fles. Over het algemeen zijn ijsblokjes veilig tenzij je in heel heel heel eenvoudige warungkjes (= allersimpelste restaurantjes) zou gaan eten/drinken. En bij twijfel kun je het altijd even vragen.

Zorg dat je heel veel water drinkt onderschat het niet. Je kunt trouwens echt overal langs de weg wel water of andere frisdranken kopen.

Stel hier thuis je eigen apotheek samen en vergeet ORS niet ingeval er toch iemand diaree krijgt. Je hoeft je trouwens niet eens ziek te voelen en toch kun je diaree hebben, maar dan kan alleen al door de hitte en door het vreemde voedsel komen. Mocht je je akelig/misselijk voelen drink dan cola of sterke thee dat doet echt wonderen. En als je echt ziek bent vraag dan in een restaurant om bamisoep.

Ik weet niet waar jullie precies naar toe gaan, maar over het algemeen kun je in de grotere steden volop westers eten vinden. MacDonalds, KFC, Pizzahut, DunkinDonut etc. zitten overal en op Bali kun je overal westers eten krijgen, maar persoonlijk laten wij die altijd links liggen want het indonesische eten is veel te lekker.

Fijne vakantie :zon02:

Selamat Jalan!!!