Dag,
Heeft er iemand ervaring/tips om met kind van 1.5 jaar naar indonesie te gaan.
Welke delen kun je het beste vermijden?
Het zou gaan om periode jan/febr 2012
Bedankt!!
Dag,
Heeft er iemand ervaring/tips om met kind van 1.5 jaar naar indonesie te gaan.
Welke delen kun je het beste vermijden?
Het zou gaan om periode jan/febr 2012
Bedankt!!
Toen onze zoon werd geboren woonde we in Indonesië, we zijn terug naar Nederland gegaan toen hij een jaar of 2 was, maar komen nog steeds elk jaar voor langere tijd naar Indonesië dus ik neem aan dat wij genoeg “ervaring” hebben.
Normaal gesproken is het geen probleem om met een kind van 1,5 door Indonesië te reizen, je hebt hier alles, luiers, poedermelk enz enz. Als jullie kind een makkelijke eter is kan hij gewoon met de pot mee-eten, onze zoon at al heel vroeg rijst met fijngeprakte groente en vlees.
Het enige probleem is de periode, namelijk tijdens het regenseizoen, het is verschrikkelijk benauwd, maar tijdens een regenbui koelt het weer erg af, als jullie kind snel verkouden is zou ik er nog eens over nadenken om tijdens deze periode naar Indonesië te reizen (de kans is namelijk groot dat hij/zij een hele vakantie loopt te snotteren), maar nogmaals het is zeker te doen, zeker als je alleen Java, Bali en eventueel Lombok zou aandoen.
Dank je wel voor uw reactie!!
Welke periode zou u dan gaan?
Mvgr H lammers
Persoonlijk vind ik, vanaf mei tot begin/half oktober, de ideale periode om hier te rond reizen, (buiten de Molukken, Irian Jaya en mei is ook nog niet zo ideaal voor Noord Sulawesi). Waarschijnlijk ben je nog niet gebonden aan schoolvakanties dus zou ik voor half mei gaan, einde regenseizoen en alles is nog mooi groen, bovendien is de zomervakantiedrukte nog ver weg.
Het klinkt vanzelfsprekend maar zorg dat je voldoende medicijnen meeneemt zoals ORS en paracetemol.
Verder kan het handig zijn een Travel cot (reisbed/tent/klamboe) mee te nemen. Deze is eenvoudig (want inklapbaar) mee te nemen en biedt naast een bedje ook bescherming tegen muskieten.
Veel succes met alle voorbereidingen!