Hallo,
Wij gaan half juli en augustus Perth-Darwin doen met onze 2 kinderen. We hebben gekozen voor een auto (4WD). We gaan de Gibb River Road niet rijden, dus route via Geiki Gorge, Hall’s creek en Kununarra. Oorspronkelijk wou ik zeker Purnululu bezoeken, maar dat blijkt echt een moeilijke tocht om zelf te rijden. Nu denk ik eerder om gewoon de bungle bungles over te slaan en El Questro bij Kununarra erbij te nemen. Of toch bungle bungles? Maar dan zouden we het georganiseerd doen en dat kost natuurlijk veel meer.
Nog een ander vraagje: ik heb al vooruitgeboekt voor de campings in Coral Bay, Exmouth en Broome omdat het daar vaak erg druk is die periode. Ik vermoed dat dat in het noorden niet anders zal zijn. Als je gewoon je eigen tentje opzet, zou je dan ook te voren moeten reserveren?
Hi
Mooie reis! En verstandig dat je Coral Bay, Exmouth en Broome hebt geboekt. Ik ben geen kampeerder dus kan je niet erg helpen.
Eerlijk gezegd durfden wij de dirtroad trip naar Purnululu niet aan maar we hadden dan ook geen 4x4. Eigenlijk hadden we spijt dat we geen 4x4 hadden en die heb jij wel! Ter plaatse informeren hoe de weg is. Wij hebben van Kununurra een 2.5 uur durende vlucht genomen over Lake Argyle, de Diamond Mines en Bungle Bungle en wat we al vanuit de l;ucht zagen was breathtaking. Wel een dure grap en wij waren maar met zijn tweeen. Als je de moed kan opbrengen en de weg niet te slecht is zou ik toch proberen om naar Purnululu te gaan. Ja gemakkelijk praten van achter de laptop
Yeehaw
Helemaal met Yeehaw eens dat is leuk is om ook Coral Bay, Exmouth en Broome mee te pikken. Ga bij de baai van Coral Bay ook even kijken bij de ‘haaienkraamkamer’ (aan de rechterkant van de baai zwemmen tientallen jonge (tot max meter) haaien. Ongevaarlijke beesten, maar wel spectaculair om te zien!
De weg naar Purnululu was, toen ik daar was -2005- niet erg goed en je had zeker een 4WD nodig, maar dan was het wel te doen. Het is heel rotsig. Laat je lokaal goed informeren. Heb je 4WD ervaring? Je kunt leren hoe je goed over gek terrein moet rijden. Misschien helpt dat?
Ik heb een boottocht gemaakt over Lake Argylle en op een van de eilandjes geslapen. Ik heb geen idee of dat eigenlijk zomaar kan, maar het was zeer geslaagd!
Waar jullie ook heen gaan, jullie gaan een onvergetelijke reis maken. West Australië is echt prachtig, vind ik zelf!
Wat je ook kunt doen is vanuit Broome naar Derby gaan. ´s Middags naar dat dierenpark even buiten Broome gaan (voeren van de crocs is leuk om te zien) en dan doorrijden naar Derby.
Vanuit Derby heel even de GRR op naar Windjana Gorge. Daar is een redelijk grote campground (wel koude douches). De dag erna nog even een wandelingetje in Tunnel creek (zaklamp niet vergeten) en door naar Fitzroy Crossing. Kun je ´s middags nog naar Geiki NP.
Als je vanuit FC naar Purnululu wilt, moet je wel op tijd vertrekken anders ben je niet voor het donker op camping ground van Purnululu (wij hebben het daarom maar overgeslagen, hebben we nog een reden om een keer terug te gaan)
Als je in Kununura bent zou ik zeker een dag naar El Questro gaan. Daar is een hotspring (zal erg druk zijn) en als je even doorrijdt is er nog een leuke wandelroute. Op een gegeven ogenblik moet je door ca 1 mtr water om verder te kunnen (dus zwembroek mee). Uiteraard kun je dan ook omdraaien. Wij hebben die route een paar jaar geleden gedaan, geweldig bevallen.
Wat je ook kunt doen is vanuit Broome naar Derby gaan. ´s Middags naar Malcom Douglas Animal park even buiten Broome gaan (voeren van de crocs is leuk om te zien) en dan doorrijden naar Derby.
Vanuit Derby heel even de GRR op naar Windjana Gorge. Daar is een redelijk grote campground (wel koude douches). De dag erna nog even een wandelingetje in Tunnel creek (zaklamp niet vergeten) en door naar Fitzroy Crossing. Kun je ´s middags nog naar Geiki NP.
Als je vanuit FC naar Purnululu wilt, moet je wel op tijd vertrekken anders ben je niet voor het donker op camping ground van Purnululu (wij hebben het daarom maar overgeslagen, hebben we nog een reden om een keer terug te gaan)
Als je in Kununura bent zou ik zeker een dag naar El Questro gaan. Daar is een hotspring (zal erg druk zijn) en als je even doorrijdt is er nog een leuke wandelroute. Op een gegeven ogenblik moet je door ca 1 mtr water om verder te kunnen (dus zwembroek mee). Uiteraard kun je dan ook omdraaien. Wij hebben die route een paar jaar geleden gedaan, geweldig bevallen.