Kimberly?

Geweldig om bezig te zijn met een vakantie te plannen naar Australie. Maar elke x de vraag wat wel, wat niet niet.
Hieronder dan ook de vraag om advies. Wat is er leuk aan de kimberly’s en is het de moeite waard?

Darwin staat al op het lijstje maar wat nog meer ?
M.a.w advies is gevraagd.

Alvast bedankt.

Tri, kun je iets duidelijker zijn? Wanneer ga je, hoe lang ga je, hoe ga je reizen, hoe denk je door The Kimberleys te reizen. Gibb River Road, Geiki Gorge, Windjana Gorge, Kununurra, Lake Argyle, El Questro, Bungle Bungles. Het is een prachtig stuk van Australië, als je van het asfalt af kunt, om het zo maar te zeggen. Maar bepaalde maanden hoe je er echt niet heen, of omdat je bezwijkt van de hitte, of omdat je in de overstromingen terecht kunt komen.

Van de hoek Darwin-broome kennen we nog niks. Andere regio’s van Australie hebben we al wel gezien.
Seizoen naar verwachting volgend jaar zomer. Duur tussen de 4 en 6 weken.
Gezelschap gezin waarvan 2 kinderen (8 en 6). En transport camper. Daarnaast is er 1 eis en dat is een bezoek aan vrienden in Brisbane.

Op dit moment hebben we het idee. Dat 3 weken in de buurt van Darwin wel erg lang is. En dat we mogelijk iets missen als we de kimberly’s niet bezoeken op de foto’s lijkt dat tenminste. Dus vandaar mijn vorige vraag.

Darwin en omstreken betekent ook Kakadu National Park, Litchfield National Park, Katherine, daarna door naar Kununurra, Lake Argyle en evt. verder tot Broome. Hangt er ook van af of je een one way rental doet. Als dat zo is zul je moeten kiezen voor Kakadu of Litchfield of heel veel kilometers maken. Bungle Bungles en andere heel erg mooi trips in de Kimberleys zul je met excursies moeten doen tenzij je een 4wd camper huurt maar dat lijkt me gezien de samenstelling van het gezelschap niet. En Brisbane is ook een flinke (vliegtrip). Heb je de camper al geboekt, anders heb ik nog wel een tip.

PS. Qua tijd van het jaar zit je goed:dag:

We hebben al beslissingen gemaakt zoals geen 4 WD camper. Maar een “normale”. De trip naar Brisbane staat ook vast. Gezien de afstad NL-Australie valt dat nog wel mee.
Ik weet dat een one-way trip flink aan de prijs is tussen darwin-broome. We hebben al een keer een gedeelte van de westkust gedaan van de pinnacles tot ver om ver naar beneden en het hoekje ook nog om.

Misschien moeten we de Kimberly’s maar op het lijstje zetten voor een ander jaar.

Ik denk dat dat een wijze beslissing is. En je hebt al een heel mooi stuk van WA gezien.