Kilimanjaro

Met mijn zoon ga ik in december een poging wagen de Kilimanjaro te bedwingen. Heeft iemand ervaring met het ter plaatse boeken van de tocht?
Wij willen de De Machame trail lopen en hier een dag of 12 over doen.

Ik heb hem zelf niet beklommen, maar ik ken mensen van een safari bedrijf die zelf ook de kili beklommen hebben en daar ook tours heen organiseren.
www.afroriginaltours.com
Mail hun even voor wat meer informatie. Het kan in het Nederlands

op internet zijn verschillende organisaties die de ‘beklimming’ van de Killimanjaro ondersteunen, maar kost nogal wat naar mijn mening, rondom de 1500 euro. Zijn er ook goedkopere mogelijkheden?

Er zullen vast gedkopere organisaties zijn. Maar gemiddeld ben je, naar wat ik gehoord heb, toch wel 1000-1500 dollar kwijt voor een beklimming. Er gaan ook verschillende mensen mee, zoals dragers, kok, gids. En meestal is het zo dat met hoe meer mensen je gaat, hoe goedkoper het wordt.

Wij hebben Mount Meru beklommen met John Minja. Een leuke gids met veel jaar ervaring als drager en daarna als gids op de Kilimanjaro en Mt. Meru. Wij hebben hem in Arusha ontmoet en daar ook met hem alles geregeld.
De entry-fee van de Kili is $60 per dag. Maar ik heb gehoord dat de prijzen van de parken omhoog gaan. Camping-fee is $50 p.d. Dat betekent dat de parkfees al zo’n $600 zijn. Vandaar dat de beklimming zo duur is.

Voor contact met John :
Rafiki Tours & Safaris
johnminja@yahoo.com
cellphone : +255 754 068305

Veel plezier en succes !
Audrey

Ik ga de helft van november naar Kilimanjaro en omstreken. Weet iemand of je malariapillen moet slikken in die buurten?

Rosa

Hallo.
Hoe oud is je zoon?
Beklimming via de Machame route is goed te doen in 6 dagen, een extra dag acclimatiseren is echter aan te bevelen.
Neem eens een kijkje op onze website www.kilimantreksandbikes.com of neem even contact met me op.
Groeten Albert,
kilitrek47@yahoo.com

Je moet zeker malariapillen slikken!

Groetjes
Don