kilimanjaro beklimmen

hallo allemaal

Enige tijd geleden heb ik bij de klm een aantal tickets geboekt voor een leuke vakantie in Kenia en de Seychellen. In eerste instantie was het de bedoeling dat ik eerst ruim een week naar een primary school zou gaan in kenia (mombassa) voor een soort van vrijwilligers werk en daarna een relaxte vakantie zou houden van 2 weken op de seychellen.

Echter heb ik te horen gekregen dat die week kenia niet doorgaat en zit ik dus met een gat van ruim een week in mijn vakantie. Nu is mijn idee om een extra ticket van nairobi naar de kilomanjaro te boeken en dan in die week de kilimanjaro te beklimmen.

Nu ben ik opzoek naar een organisatie die een beklimming naar de kilimanjaro kan regelen voor mij. Ik ben alleen maar ik zou het erg leuk vinden om de beklimming met een groep te doen (maar mocht dat niet lukken dan alleen).

Concreet mijn vraag is of jullie mij aan een organisatie kunnen helpen die voor mij de beklimming kan regelen.

als ik de extra tickets zou boeken dan kom ik op 27 september aan op kilimanjaro airport en vertrek ik weer op 6 oktober.

alvast bedankt voor jullie reacties,

groeten

Tom

Hoi Tom,

Wat een gave plannen allemaal. Op dit moment zit ik in Burundi en ben ik bezig met het plannen van een beklimming van de mount meru (1 t/m 5 oktober).

Deze berg ligt naast de Kilimanjaro. Het is een iets kortere klim (maar schijnt iets zwaarder te zijn) met uiteindelijk uitzicht op de Kilimanjaro.

Op dit moment heb ik een aantal offertes opgevraagd bij sunny safari, base camp safari en Hofland expiditions (deze op basis van recensies). Deze bieden ook allemaal beklimmingen van de Kilimanjaro aan. Mogelijkheden om iets groepsverband te gaan.

Daarnaast misschien een andere tip, wij gaan met de bus vanaf Nairobi naar arusha (tussen 6/8 uur rijden). Dit scheelt enorm in de kosten, ticket van Nairobi naar Kilimanjaro is namelijke erg duur voor een uurtje vliegen.

Hopelijk heb je er wat aan :slight_smile:

Groetjes,
Lieke

Via Wereldwijzer app

1 like

Bedankt lieke

Ik zou je beklimming ter plekke regelen, veel goedkoper. Wij hebben dat zelf ook gedaan en dit kan prima in 1 dag wanneer je in moshi bent.

Beste Tom,

Je kunt prima lokaal boeken, maar het is niet slim om voor het goedkoopste te gaan. Vaak wordt het zo goedkoop omdat gidsen, kok en porters (bijna) geen salaris ontvangen. Zij werken onder slechte omstandigheden (zie: The other face of Kilimanjaro (Teaser) on Vimeo). Daarnaast wordt ingeleverd op materieel en de hoeveelheid eten.

Groeten Marion

www.caracalsafaris-tz.com

Hoi

Via Wereldwijzer app

Hoi Tom,

Leuk alternatief! Weet je al welke route je wilt? De meest populaire zijn de Marangu route, waarbij je in hutten slaapt en de Machame route waarbij je in tentjes slaapt. De Marangu route is “voordeliger” omdat je hier minder dragers nodig hebt (geen kampeerspullen), de Machame route is aantrekkelijk vanwege de zeer afwisselende natuur.

Wij zouden zeker voor jou de beklimming kunnen organiseren. Wel moet je je realiseren dat het niet zomaar een wandeling is! Je moet hiervoor echt in goede conditie zijn.

Het aansluiten bij een groep is wat lastig, omdat elke organisatie zijn eigen inzichten heeft over de prijs, het eten en de kampeerspullen.
Daarom hebben we besloten alleen privé beklimmingen te organiseren. Het voordeel hiervan is dat je je eigen tempo kunt aanhouden en kunt starten op de gewenste datum.
We werken altijd met dezelfde gids(en), waarvan we weten dat ze goed voor de klanten zorgen en hun uiterste best doen om ze naar de top te helpen, uiteraard alleen als hun gezondheid het toelaat. Het eten is heel goed en is aangepast aan hetgeen je lichaam nodig heeft tijdens de beklimming. Verder slapen onze klanten in prima tentjes en matrasjes (uit Nederland meegenomen).

Ik kan me voorstellen dat het lopen in een groep je gezelliger lijkt, dus kun je je onderweg gewoon aansluiten bij een groep die ongeveer jouw tempo heeft. De gidsen kennen elkaar allemaal wel dus dat is geen probleem.

Afhankelijk van je aankomsttijd in Nairobi is het heel simpel om met de bus naar Moshi te reizen. De bussen vertrekken om 8.00 uur 's morgens en 14.00 's middags naar Arusha en Moshi. Kom je 's avonds aan dan zul je nog een hotelovernachting in Nairobi moeten boeken.

Als je wat meer over ons wilt weten neem dan een kijkje op www.tanzaniasafaritour.com

Mary.

1 like

Hallo Mary,

Bedankt voor de leuke reactie.

Graag zou ik met je in contact komen om wat meer informatie te krijgen met evt. prijzen

kan dat gewoon via het e-mail adres van de website?

Groeten

Ja hoor, dat kan via info@tanzaniasafaritour.com.