Reisgenoot (en) voor beklimmen Mount Kilimanjaro. Juni - okt 2026

Gezocht: reisgenoot om de Mount Kilimanjaro te beklimmen ergens in de periode juni - oktober 2026.

Nog wel e.e.a. uit te zoeken. Eerst een reisgenoot. Of welkicht meerdere die de uitdaging aan willen gaan. Mijn conditie is uitstekend. Man 55 jaar (1970).

Ik ben benieuwd!

Groeten,

Peter

2 likes

Hoi Peter! Ben je op zoek naar een man of naar een vrouw? Of maakt dat je niet uit? En heb je voorkeur voor een bepaalde leeftijdscategorie?

Kan ik je helpen? I woon in Tanzania. Op Mount Kilimanjaro ben je overigens nooit alleen. Ik kan wel een groep voor je regelen, zeker indien je flexibel bent. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt

1 like

Hoi SanneSan, nee hoor niet naar een bepaalde leeftijd of man of vrouw. Gewoon een leuke reisgenoot om de reis en beklimming mee te beleven en lol te hebben. Als het kan vanuit NL.

Daarbij opgemerkt dat ik voor het eerste in mijn eentje zoiets ga ondernemen zonder gezin en zo. Ik ben 55 jaar en heb een heel goede conditie.

Wat denk je? En zou dit kunnen passen.

Mvg,

Peter van Gent

Hoi Eke,

Ik ben in principe flexibel. Stel je dan een groep reizigers uit bijv. NL samen of sluit je me aan bij boor een boeking met een reisgezelschap bij een beklimming die gepland wordt.

Groeten,
Peter

Hoi Peter,

Leuk dat je schrijft! Zou je graag bij Nederlanders aansluiten? Ik kan dat wel proberen hoor maar gemakkelijk zal het niet zijn en lijkt het je niet leuker om in een internationaal gezelschap te klimmen? Ik hoor juist altijd dat dat zo interessant is tenzij je Engels natuurlijk bar slecht is maar daar ga ik niet vanuit.
Je wou tijdens de zomermaanden gaan toch? Ik heb voor eind januari een jongedame en een net gepensioneerde man voor 5 dagen Marangu; dat zou ook wel aansluiten maar wellicht niet de periode. Hoewel… heerlijk hoor om in de winter naar een warm land te gaan.

Als je ook op safari wilt, kun je kiezen voor een groep/camping safari van 4, 5 of 6 dagen waarbij ik 5 dagen toch wel aanbeveel omdat je anders maar 24 uur in de Serengeti bent. De Engelsen gaan dat na de beklimming ook doen en vallen dan midden in het kalverseizoen van de grote migratie. Die zijn dan in het zuiden.
Mocht je een wat meer luxe safari willen dan moet ik ook even gaan zoeken maar het is nog vrij ver weg natuurlijk.

Laat maar even weten.

Warme groet uit Arusha,
Eke
+255766126998 (whatsapp)

Hii Eke, het is allemaal wel ome en engels is geen probleem.

Wat zijn de kosten voor de beklimming en safari?

Goedemorgen,

De 5-daagse Marangu beklimming is $ 1350 en 5 dagen budget safari $ 900. Ik zie net dat de Engelsen een 4-daagse safari hebben genomen; dat is $ 750. Ik heb hun data even hieronder geplakt.
De safari:

Dag 1: Tarangire
Dag 2: Serengeti waar je rondom de lunch aankomt
Dag 3: serengeti-Ngorongoro (dus een halve dag Serengeti, daarna game drive en route naar Ngorongoro. Dat wil zeggen dat je onderweg ook wildlife tegenkomt - zeker in februari)
Dag 4: Ngorongoro Crater (max. 6 uur), in de middag terug naar Arusha waar je rond 6 uur aankomt.

Ingeval van 5 dagen blijf je op dag 3 nog 24 uur extra in de Serengeti.
Alle fees, auto, gids, mineraalwater, 3 maaltijden per dag + kok, zijn inbegrepen dus extra kosten zijn de drankjes die je misschien ‘s avonds koopt.

Airport transport zit hier niet bij in en ook het verblijf in Arusha niet. Een vriendin van mij uit Roemenië heeft een heel leuk guesthouse genoemd The House of Black and White (kun je op booking.com ook vinden). Zij is heel grappig dus dat is wel een leuke plek om te verblijven. Ik betaal daar $ 20 pppn. Airport transfer is $ 35/auto enkele reis.

Een vlucht kun je bij KLM boeken maar die is wel erg duur tegenwoordig. Afhankelijk van waar je zit, kun je wellicht goedkoper vanaf Brussel vliegen. Ik ga meestal met Rwandair (rechtstreeks op hun website boeken). Dan heb je wel een overstap van 3 uur of zo in Rwanda maar het is ook wel weer een beleving, zeker de vlucht van daar naar Kilimanjaro Airport. Een van de 2 heeft een tussenstop in Dar es Salaam.

Als je na je avontuur nog even wilt blijven, dan zijn daar ook wel weer leuke opties voor en dat hoeft echt niet duur te zijn. Ik ga waarschijnlijk binnenkort naar een grote boerderij aan de kust waar je ook welkom bent voor een aantal weken. Deze is eigendom van een Nederlander. In dat geval zou je terug kunnen vliegen vanaf Dar. Voor de reis van Arusha naar Dar kun je het vliegtuig nemen ($ 200) maar ik neem ook vaak de nacht bus. Zo leer je het land en de mensen echt kennen;) Leuk hoor!

Fijn weekend!

Groet,
Eke

me :

Mon 26th Jan 2026 arriving to Arusha
Hike to Kilimanjaro:
Tue 27th Jan
Wed 28th Jan
Thur 29th Jan
Fri 30th Jan
Sat 31st Jan back to Arusha
Safari trip as per your itinerary
Sun 1st Feb
Mon 2nd Feb
Tue 3rd Feb
Wed 4th Feb back to Arusha
Departing from Arusha Thurs 5th Feb

1 like

Goedemorgen Eke,

Dank je voor je aanbod! De reis die je voorstelt in januari lukt niet voor mij. Die week ben ik al weg.

Voor mij past de periode juni-oktober beter en dan een soortgelijke reis te doen met een gezelschap zoals je voorstelt.

Is het ook mogelijk om de berg te beklimmen vanaf een andere kant. Ik lees veel over heel hoge slagingskansen via een andere route?

Ik ben geïnteresseerd in de ervaringen van anderen. Kan je die delen? Misschien straks ook van de Engelsen?

Mvrgroet,
Peter van Gent

Hallo Peter,

6/7 dagen Machame is een goed alternatief met een slagingspercentage van 85%. Nog beter en mooier is 7/8 dagen Lemosho, aldus de lokale climbing guides. Hoe meer dagen, hoe meer kans van slagen.
Kijk maar eens op Tripadvisor voor reviews op beide routes.

Om de online conversatie hier niet te lang te maken, kunnen we deze misschien beter via whatsapp voortzetten. Ik heb m’n nummer eerder vermeld. Indien je belangstelling hebt voor een van de andere routes, dan kan ik van daaruit voor de aangegeven periode ook een groep voor je zoeken. Geen probleem.

Leuke zondag!
Eke

Dank je wel, we houden contact! Ik weet nu wat mogelijk is en wat het ongeveer kost. Ik kom bij je in de lucht via whatsapp!

Een heel mooie dag!

Jij ook!

Ik heb deze berg 4 keer tot de top beklommen, heel mooi. De Marangu route raad ik af, hutten, overlopen, soms onhygiënisch. De Lemosho en de Rongai vond ik de mooiste. De Macha e route is ook prachtig maar ook volledig overlopen. Succes!

Beste Han,

Wat mooi dat je je ervaringen deelt! Ik overweeg Lemosho. Heb je tips voor een reisorganisatie of schema?

Dank je!
Peter van Gent

Dag Peter! Ik heb de berg enkele keren ter plekke georganiseerd omdat ik het land goed ken en de taal spreek. Maar vanuit Nederland is Snow Leopard heel goed. Die club en de baas René de Bos, ken ik erg goed, zeer betrouwbaar en redelijke prijze. Ze organiseren de reis voor groepen, maar ook als privé met mensen die jij uitkiest. Hun gids, Herman Teshe, is een van de beste gidsen ter plekke. Als je met Snow Leopard gaat moet je er op staan dat hij de hoofdgids is. Op hun website zie je de verschillende routes die mogelijk zijn. Niet alles klopt overigens. Ze blijven volhouden dat de Machame route rustig is, maar dat was 20 jaar geleden zo. Nu loop je er soms in files, en de tentenkampen zijn stampvol.
Succes met de keuze, en voor meer vragen kun je altijd contact opnemen.

1 like

Dank je wel Han, hier kan ik veel mee!

Als ik vragen heb, neem ik contact op!

Groeten,
Peter