Fietsavontuur Tanzania met beklimming Kilimanjaro

Mijn broer en ik zijn van plan om een meerdaagse mountainbike tocht in Tanzania te rijden met aansluitend de beklimming van de Kilimanjaro te voet. Vorig jaar hebben we al plannen voorgelegd aan verschillende reisorganisaties, maar het bleek allemaal erg prijzig te zijn, vooral als je geen grotere groep vormt. Daarom, en met name ook voor de gezelligheid, roep ik geïnteresseerden op om mee te doen aan zo’n fantastisch avontuur en met ons te brainstormen over de mogelijkheden. Misschien kunnen we met een goedkope chartervlucht via Mombasa, Kenia in Tanzania terechtkomen, alwaar we vanuit Arusha of Moshi de expeditie kunnen aanvatten. De hele onderneming zou moeten plaatsvinden in februari of juni 2010. Al met al hopen we met de kosten onder de 2500 euro p.p. te kunnen blijven.
Ben benieuwd naar reacties en tips.

Maarten

Hey gebroeders wat een mega geweldig idee! Ik heb vorig jaar precies ditzelfde idee gehad zo ongeveer maar dat is er nooit van gekomen. Zelf regel ik liefst altijd alles zelf, zonder organisaties (portemonnee ook blij) maar schijnbaar heb je zowiezo een gids nodig om die berg op te mogen. Verder is een fiets kopen daar lastig maar meenemen met het vliegtuig kan altijd. Neem je niet je nieuwste mee en laat je die gelijk daar achter voor een arm jongetje ofzo.

Ik ga die berg zeker nog een keer beklimmen en zou graag mee maar voor mij is de winter zowiezo geen optie. Zelf reis ik meestal in oktober/november daar ik dan geen werk heb en het in nederland zo lekker grauw weer is. Mochten jullie je reis in die periode gaan doen dan ga ik zeker mee! Pak je gelijk de gnoe oversteek trek mee!!

Ben benieuwd wat jullie verder voor concrete plannen hebben!

Hey gebroeders wat een geweldig idee! Ik heb vorig jaar hetzelfde plan zo ongeveer gehad maar daar is toen niks van gekomen. Zelf regel ik liefst altijd alles zelf, zonder organisatie, maar blijkbaar moet je zowiezo een gids hebben om die berg te beklimmen. Fiets kopen/huren daar is niet makkelijk maar meenemen per vliegtuig kan altijd. Als je niet je nieuwste meeneemt dan kun je die daar gelijk achterlaten en aan een arm jongetje geven ofzo.

Klinkt super wat jullie gaan doen maar 's winters kan ik helaas zowiezo niet. Zelf reis ik meestal oktober/november dan is het in nederland toch apezak en heb ik vaak geen werk. Mochten jullie in die periode gaan dan ga ik zeker mee! Pak je gelijk de grote gnoe oversteek trek mee!!

Goedemorgen, fantastisch idee om te gaan mountainbiken en de kili te beklimmen. Kili moet je altijd van tevoren regelen. Vooral wanneer je Marangu route (coca cola route) wilt beklimmen, hier mogen dagelijks maar 56 mensen aan deelnemen. Een fiets huren is hier geen enkel probleem, fietsen genoeg in Arusha. Wij wonen in Arusha en hebben een eigen safari bedrijf en kunnen jullie zonder meer helpen met jullie uitdaging.
Groetjes,
Judith en Gert-Jan Stegeman
[EMAIL=“info@ajabu-adventures.com”]info@ajabu-adventures.com