kibboets in israël

Hallo,
Ik ben Ilse, 22 jaar en woon in Brussel. Ik ben van plan mijn job op te zeggen om even iets helemaal anders te gaan doen.
Nu heb ik iets gevonden dat me heel erg interesseert: voor een aantal maanden (min 2, max 6) te gaan meedraaien in een kibboets in Israel. Je betaalt enkel je vliegtuig en visum. In de kibboets (=kleine dorpjes die in gemeenschap leven) werk je 6 dagen op 7 en doe je allerlei soorten werk (kinderopvang, gemeenschappelijke eetzaal, landbouw, kibboets-hotelletjes). Je hebt na je werk vrije tijd voor uitstapjes, luieren, … en je krijgt enkele dagen per maand vakantie en een klein beetje zakgeld. Per kibboets werken tussen 5 en 20 vrijwilligers.
Ik weet nog niet exact wanneer ik dit ga doen.
Laat me iets weten als jij dit ook leuk lijkt te vinden!

ilsevcb@hotmail.com

Hoi Ilse,

Gaaf dat je wilt gaan werken in een kibboets in Israel.
Ik heb ook plannen om naar Israel te gaan eind dit jaar. Ik ben niet van plan te gaan werken, maar ik heb eerder Israeliers ontmoet die ik daar wil gaan opzoeken. Ik kan bij één van hen in kibboets van zijn ouders verblijven en op die manier het land zien.
Misschien kunnen we der samen eens op uit en door het land reizen als je er dan ook bent.
Mijn plan is oktober/november voor iets van 10-14 dagen.

Laat maar weten als je geïnteresseerd bent.
Groetjes Karin

Hallo, bedankt voor je reactie!!
Ik ben ook van plan om rond die periode te gaan!
Ik geef je men e-mail, veel makkelijker ilsevcb@hotmail.com
groetjes!