wie kan mij het fijne vertellen over het werken in een kibboets.
wil al geruime tijd naar een kibboets maar vraag mij ook heel erg af of ik niet eerst herbreeuws moet leren. graag zou ik met iemand in contact komen die mij wat persoonlijke ervaringen en tips kan geven
bvd, kellie holt
Shalom Kellie,
Je kunt me een privé bericht sturen ik kan je veel vertellen over de kibbutz.
Groeten,
Hey,
Ik heb vorig jaar 6maanden in een kibbutz gewoond, écht een aanrader. Mocht meer info, kan je me privé een berichtje sturen!
Ik ben ook erg benieuwd naar het werken op een kibboets. En is het handig om Hebreeuws te kennen of kan je ook zonder gaan? Is het veilig en uitdagend?
Groetjes Kelly
Hoi Kelly,
je hoeft zeker geen Hebreeuws te spreken. Je werkt met vrijwilligers uit de hele wereld dus die spreken sowieso Engels. Verder kunnen de meeste Israeliërs ook Engels.
1 like
Je hoeft inderdaad geen Hebreeuws te spreken maar het is altijd leuk om te leren natuurlijk. Ik sprak voor ik daar kwam geen woord (en kon daardoor bijv. niet in de kinderopvang werken, wel in het hotel of de eetzaal e.d.)
Na 3 maanden kibboets kon ik er wel veel van verstaan.
Je tijd in de kibboets hangt naast jezelf ook echt van de kibboets af waar je zit.
Wij zijn toen der tijd in Tel Aviv naar het Kibbutz Program Center geweest (vooraf al contact mee gehad)
Zij checken welke kibboets er plek heeft en bij je past en regelen dat je daar terecht kunt.