Waar terecht voor een kibboets?

Volgende zomer 2010 wil ik gaan werken in een kibboets in Israel. Ik vroeg me af of er mensen zijn die tips hebben over waar je het best terecht kunt. Dan heb ik het over een organisatie die dat regelt.

Is iemand van jullie daar misschien bekend mee? En heb je een goede ervaring met die organisatie gehad? Dat vind ik wel belangrijk om te weten, omdat ik zeker wil weten of en hoe betrouwbaar een organisatie is.

Alvast vriendelijk bedankt!

In '95/'96 heb ik gewerkt in een kibboets en ben ik naar Israel afgereisd via K-Tours in A’dam, of ze daar nog zitten weet ik niet, dat zou je even moet googlen.
Ik was heel tevreden over ze en vooraf ben ik nog naar zo’n voorlichtingsbijéénkomst in A’dam geweest waar we algemene informatie ontvingen.
'k had een jaarticket geboekt, vloog naar Tel Aviv, werd daar samen met andere K-Toursreizigers opgepikt door een chauffeur die ons in typische Israelische rijstijl bracht naar een hostel waar ik 1 nacht verbleef.
De volgende dag ben ik samen met mijn reisgenootje naar het Kibbutzvolunteersoffice gegaan om te bepalen naar welke Kibboets we zouden gaan.
De andere reizigers hadden vooraf de keuze van een locatie al bepaald, wij wilden dat liever op eigen houtje regelen en zo kwamen we ergens in het diepe zuiden terecht op 50 km afstand van Be’er sheva.
Leuke, interessante tijd gehad, veel gezien, allemaal heel indrukwekkend geweest.

Mischien weet je al waar je heen gaat en heb je het zo’n beetje al geregeld maar iig. ik wens je heel veel succes en plezier met de plannen.

Grtz.
Maris