Op 13 augustus gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar Thailand. We hebben een vliegticket naar Bangkok geboekt, verder hebben we nog niets geregeld. Ik ben bezig met ons reisschema en vraag me af of Khon Kaen en Nakhon Ratchasima (Khorat) de moeite waard zijn om te bezoeken.
Zo nee, zijn er andere plaatsen in het oosten van Thailand interessant?
Tijdens de vier maanden dat een vriendin van me en ik in Thailand zijn geweest, zijn we ook in Khorat geweest. Als je voor lange tijd gaat is Khorat misschien een bezoekje waard. Maar aangezien jullie maar drie weken gaan zou ik toch aanraden om ergens anders heen te gaan. Khorat is een grote economische stad met weinig toeristische attracties. Ik vind Khorat een beetje somber aandoen vergeleken met andere thaise grote steden. Chiang Mai is erg mooi en ook het kleine plaatsje Pai hier 4 uur vandaan met de bus. In het oosten heb je nog wel het eiland Ko Chang, erg mooi. Verder heb je nog Phimai, een klein plaatsje waar je niet alleen Khmer steil ruines vindt, maar ook de oudste en grootste boom van thailand. Het lijkt meer op een bos, maar het gaat om een oude boom die overal met zijn takken de grond weer induikt. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Sanne