Even een kort vraagje…Heeft iemand ervaringen met Khao Sok NP??Is het de moeite om daar naartoe te gaan en zijn de wandelroutes ook geschikt voor mensen met een wat minder goede conditie? Hiermee bedoel ik geen fanatieke hikers-conditie. Zijn hier ook nog hutjes waar men kan overnachten midden in de jungle? O ja bijna vergeten. We willen dit graag min of meer van tevoren boeken bij een Nederlandse of Thaise organisatie…iemand ervaringen/tips?
Khao sok NP is zeer zeker de moeite waard om naar toe te gaan,eigenlijk zijn er maar 2 wandelingen,de ene gaat langs ong 8 watervallen het eerste stuk (3km) is een vrij breed pad waar hier en daar toch de kuitjes wat moeten worden aangespannen maar goed te doen is na deze 3 km(dit is hetlaatste punt waar je water kunt kopen) word het “pad” wat smaller,soms erg smal,moet je over of om bomen heen of via een "leuning"langs rotsen,je kan zo ver gaan als de conditie toelaat,hier en daar kun je zwemmen,maar als je de hele route wil gaan lopen moet je toch vroeg vertrekken de route is ong 7 km heen en dezelfde route loop je ook terug.je kan een gids huren,maar dit is niet echt nodig
Route 2:is een route van ong 4 km maar het lijken er al gauw 6,bij deze "wandeling"moet je ongeveer 7 keer een riviertje doorkruisen dus schoenen die makkelijk aan en uit kunnen is erg handig,ook zijn er in het water veel bloedzuigers,deze route vonden wij iets makkelijker maar is ook behoorlijk inspannend,ook hier loop je terug via hetzelfde pad(geen water oid te koop!)
Er is ook nog een korte route van ik meende 2 km,wel leuk over een touwbrug heen,maar veel te kort.
Overnachten kun je volop,bijvoorbeeld bij "art`s rivervieuw lodge"ligt in een “jungle setting” en om 5 uur smiddags komen er veel aapjes spelen in het water,deze kun je vanaf het terras zien,erg leuk.is te boeken in nederland
Je kan overnachten op het raja prapha meer in de jungle,slapen in een heel simpel hutje en s`ochtends wakker worden van de gibbons.
je kan zelf naar de pier maar een stuk(!)makkelijker is om ook dit vooraf te boeken als je weinig tijd hebt,is wel prijzig,maar heeeeel erg mooi. 1 van onze top 3
heb je nog vragen,mail gerust!
tip:neem genoeg water mee en bijvoorbeeld rozijnen of bananen
Niet echt nodig om in Khao Sok vantevoren onderdak te boeken. Er is een overaanbod aan overnachtingsmogelijkheden. Nabij de national park headquarters heeft zich een omvangrijke toeristische nederzetting ontwikkeld: tal van resorts, guesthouses, restaurants, winkels, internetcafe’s enz.
Naar aanleiding van jouw reactie heb ik toch nog een vraag. Dat overnachten op het Racha Praba meer zitten wij ook over te denken. We hebben hierover gelezen op een website van een reisorganisatie en weten nu niet of we het via hen of op eigen houtje zullen boeken. Is het erg toeristisch daar of valt het mee?
Je kan dit tripje boeken bij de guesthouses bij de ingang van het khao sok NP,waar je dit ook boekt (nederland of daar) het is duur!afgelopen winter was het meen ik iets van €140 pp voor 3/4 (?)dagen incl eten en een aantal excursietjes,je kan mss plaatselijk wel wat korting bedingen.
Het is mogelijk om zelf naar de pier te gaan maar dit is een hele onderneming en best te doen met eigen auto die je daar dan kan parkeren de overnachtingen kosten dan zo`n €9 pp/nacht.:biggrin:
*Hoi Vrije Vogels, *
** Met toeristisch bedoel ik eigenlijk een plek waar veel toeristen komen en dus eigenlijk massaal bezocht wordt net als bijv. het grand palace. Wij boeken het iig via een nederlandse organisatie hebben we nu besloten. Het is iets van 130 euro voor een overnachting op het RP meer met aansluiting jungle tour + overnachting KS park. Ook 4 dagen.
** Bedankt
Beste Sanne,uiteraard komen er toeristen maar van massatoerisme is lang geen sprake hoor.heb je nog vragen,laat t dan maar even weten,via "contact opnemen"is dit iets handiger en heb je eerder antwoord