Khao Sok NP

Goedemiddag,

Ik reis samen met mijn man in juli af naar Thailand voor de eerste keer.
Ik verblijf de eerste paar nachten in Bangkok om vervolgens te vliegen naar Surat Thani om het Khao Sok NP te bezoeken.
Ik wil hier graag 2 nachten blijven, en inmiddels heb ik de 2e nacht een overnachting bij Discovery Boutique camps geboekt.
Ik zou graag de eerste nacht willen verblijven in een rafthouse. Heeft iemand ervaring om direct vanaf de luchthaven van Surat Thani naar de rafthouses te gaan? En welk rafthouse verbleef je in?

Ik hoor het graag.

Groet,
Ellen

Hee Ellen,

Je past Nederlandse logica toe op Thailand… Ja , dan kom je bedrogen uit.
Alhoewel het meer op zo’n tachtig kilometer ri. Surat Thani ligt, is het niet verstandig en ook te duur om dit zelf te gaan ondernemen.

De rafthouses boek je vanuit je accomodatie in Khao Sok. Ik weet zelfs niet eens of het is toegestaan om zelfstandig het meer op te gaan.
De organisatie verzamelt zoveel mogelijk mensen vanuit alle accomodaties om naar het meer te rijden,
vervolgens een boot te charteren, en daar dan te overnachten.

Dit drukt aan alle kanten de kosten, waardoor men (bij voldoende deelname, en die is er meestal) het geheel kan aanbieden voor 2500 baht.

Hans.

Hallo Hans,

Nee het is zeker niet onze bedoeling om zelfstandig het meer op te gaan. Maar wij komen in de morgen aan op het vliegveld van Surat Thani. Deze vlucht is al geboekt. Van daaruit willen we naar Khao Sok en hebben daar nog geen hotel, wel de tweede nacht. Dus als ik het goed begreep kan ik het beste een hotel boeken en van daaruit een excursie te maken naar het meer? En niet in een rafthouse slapen?

Ellen

Hee Ellen,
Je haalt een paar dingen door elkaar… Je zou juist de eerste nacht een overnachting in je resort moeten boeken !

Je boekt ter plekke een excursie naar het meer, deze is inclusief overnachting in een rafthouse, waar je dan dus de tweede nacht slaapt.

Ik weet niet hoeveel dagen je gepland hebt in Khao Sok, maar ik moest vanwege het weer na drie dagen weg, wat eigenlijk niet mijn bedoeling was.
Ik had er graag nog enkele dagen verbleven. Het weer was ook de reden waarom ik niet op het meer heb geslapen.

Hans.

Hallo,

Dat weet ik, maar de eerste nacht kunnen we niet terecht in discovery boutique camp. Deze is volgeboekt. Wij wilden hier overnachten en was alleen de tweede nacht mogelijk. De eerste nacht was volgeboekt en daarom wilden wij de eerste dag al naar het meer en daar overnachten. We puzzelen nog wel even verder.

Groetjes Ellen

Hoi Ellen. Wij hebben vorig jaar overnacht bij Khao Sok Nature Resort. De eerste nacht in een treetop house (boomhut). Op zich leuk voor 1 nacht, maar daar hadden we meer van verwacht. Vanuit het Resort zijn we de dag erna naar Khao Sok Nationaal park gegaan (met een groepje). Overdag hebben we gevaren door het park en een wandeling gemaakt en 's avonds overnacht op de raft house. Dit was echt geweldig en achteraf hadden we daar nog wel een nachtje langer willen blijven. In de avond volgde nog een nacht safari per boot. De volgende dag hebben we een grot bezocht en zijn we weer terug gegaan naar Khao Sok Nature resort. Daar sliepen we in de River View Bungalow. Een prachtig huisje aan de rivier waar je heerlijk zittend op de veranda terwijl de schemer invalt je de apen door de bomen kan zien zwieren. Echt een aanrader! Alles heb ik per email vanuit Nederland geboekt bij het Nature Resort.

Hallo,

Het is ons toch gelukt om de eerste nacht in een rafthouse te slapen. Ik heb contact opgenomen met het discovery boutique camp waar we de tweede nacht overnachten. Zij hebben ons een tour aangeboden. We worden 's morgens bij het vliegveld opgehaald waarna wij naar het meer gaan en per longtailboot naar de rafthouse gaan. Daar kunnen we overnachten. 's Morgens krijgen we nog een tour en na de lunch worden we naar het discovery boutique camp gebracht. Dus het is wel mogelijk om rechtstreeks naar het meer te gaan. Anders hadden we een hotel moeten boeken en terplekke een trip met rafthouse moeten maken. Eind goed al goed. Kan bijna niet meer wachten tot we in Thailand zijn.

Bedankt voor het meedenken!!!