Zelf overnachting regelen, floating bungalows, op het meer bij Khao Sok.

Hallo allemaal,
Wij willen graag enkele nachten overnachten op het meer (Ratchaprapa Dam) in de floating bungalows (Khao Sok). Nu lees ik op internet dat je dit ook zelf kunt regelen (zelf vervoer regelen vanuit Surat Thani naar de Dam en daar een boot regelen en ‘hutje’ boeken). Leest er hier iemand mee die dit al eens gedaan heeft en mij tips kan geven?

Is bovenstaande verstandig om te boeken of kunnen wij beter georganiseerd gaan?

Het is geen kwestie van of iets wel of niet verstandig is. Het is slechts moeilijk doen waar het makkelijk kan.
Vanuit Surat Thani zal het moeilijk zijn over te brengen waar je heen wilt, simpelweg omdat “alle westerlingen” naar Khao Sok gaan.
De Thai wil je wel helpen, maar snapt niet waar je heen wilt. Hij zegt “ja”, ten teken dat hij het begrijpt, maar ik sluit niet uit
dat je alsnog in Khao Sok gaat eindigen.

Vanaf de Khao Sok-kant is het vele malen gemakkelijker.En wil je een private tour ? Vraag gewoon je accommodatie wat dat kost.
Reken dan op ongeveer 7500-10000 baht. Normaal gesproken deel je de kosten, omdat er meerdere personen meegaan.
Khao Sok ligt op ongeveer 70-90 km van de dam.

Hans.

Wij zijn vanaf sura thani gewoon met een bus naar kao sok gegaan. Bij uitstappen gegokt op dat daar mannetjes zouden staan die hun accommodatie aanprijzen. Klopte ook. Zijn naar jungle huts gegaan. Goede accommodatie, lekker eten en daar een 2 daagde Tour geboekt voor kao sok. Aanrader zeker doen. Overnachting in zeer basichutten, maar zie het als een avontuur. Wij vonden het geweldig en zouden het zo weer doen.