overnachten in Khao Sok

Beste forum leden!

In November gaan mijn vriendin en ik voor een maand naar Thailand & Laos.

We gaan onder andere voor 3 nachten en 2 (volle) dagen naar National Park Khao Sok.

We landen in Phuket rond 13.30 en willen direct door naar Khao Sok. Na ons verblijf in Khao Sok gaan we naar Ko Lanta.

Graag willen we tijdens ons verblijf in het NP een overnachting doen op een Rafthouse op het meer.

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

  • Kun je de overnachting op het meer regelen via de accomodaties in Khao Sok of moet je dit apart doen?
  • Hoe kunnen we de overnachtingen het beste indelen? bijvoorbeeld nacht 1 NP, nacht 2 Rafthouse en nacht 3 NP?
    of is het makkelijker om de eerste 2 nachten te verblijven in het NP en nacht 3 Rafthouse. Kun je vanuit het meer makkelijk verder reizen naar Ko Lanta?

Kortom veel vragen voor een relatief kort verblijf maar ik hoop dat jullie ons wat (wereld)wijzer kunnen maken!:biggrin:

Hee Maartje ,

  • Kun je de overnachting op het meer regelen via de accomodaties in Khao Sok of moet je dit apart doen?
    Je boekt een overnachting op het meer inderdaad bij een van de accomodaties in Khao Sok.

  • Hoe kunnen we de overnachtingen het beste indelen? bijvoorbeeld nacht 1 NP, nacht 2 Rafthouse en nacht 3 NP?
    of is het makkelijker om de eerste 2 nachten te verblijven in het NP en nacht 3 Rafthouse.
    Typisch Thais antwoord: Up to you! Houd er rekening mee dat het weer ook kan tegenzitten, voor jouw info: In Khao Sok valt de meeste regen
    van heel Thailand. Houd er ook rekening mee dat je eerst weer terugmoet naar Khao Sok, voordat je verder kan reizen.
    Je kunt een minibus boeken bij de reisagente vlak voor de ingang van het park. Volgens mij stond Ko Lanta niet op de lijst, maar Krabi zeker wel,
    dus boek dan evt. naar Krabi, om van daaruit verder te reizen.

Kun je vanuit het meer makkelijk verder reizen naar Ko Lanta?
Nee dus. Het meer ligt min of meer “in the middle of nowhere”, het is ruim een uur rijden vanaf waar je slaapt, en dan nog 45 minuten met de boot.
Dat zijn wel 45 adembenemend mooie minuten…

Hans.

Hey Hans!

Bedankt voor je tips!

Heb je nog aanraders wat betreft accomodaties in Khao Sok?

Morning Mist Resort !

Prachtige tuin, relaxte atmosfeer (Je kunt de rekening laten oplopen, en alles op het eind voldoen, als je dat wilt),
zwembad, uitstekend restaurant, de (vrouwelijke) manager helpt je met alles wat je maar wilt, kortom, gaan !!!

Hans.

Thanx Hans!

Is het verstandig om van te voren te reserveren in november? of is dat niet nodig… (we gaan namelijk liever op de bonnefooi!)

Maartje

Nergens voor nodig, Maartje…
Maar… Mocht MM Resort onverhoopt vol zitten, dan is Art’s Nature and River Lodge een goed alternatief.
Let erop dat je bij een tropisch regenwoud overnacht, dat wil zeggen, junglegeluiden ( ook 's nachts)
en beestjes kunt aantreffen waarvan je het bestaan nog niet wist.
Zorg ervoor dat je GEEN voedsel op de kamers laat liggen, dan vraag je om problemen.

Ik werd bijv. gewekt door een orkaan van geluid om 5.30 u 's morgens, dit waren de krekels.
Ook kun je 's morgens vroeg de gibbons horen roepen.

Hans.

Klinkt super… Nouja die onbekende beestjes wat minder maar daar zijn we ’ mentaal’ op voorbereid haha!!

Wij gaan dus gewoon bonnefooi!

Heb je enig of dit ook voor ko lanta en de omliggende eilanden geldt? We lezen vaak dat het vanwege de drukte in november moeilijker is om iets van een accomodatie te regelen. Aangezien wij onze zinnen hebben gezet op een beachfront huisje.

Maartje.

De periode van (grofweg) 10 december tot 15 januari geeft soms problemen dat hotels en resorts vol zitten.
De rest van het jaar kun je gemakkelijk op de bonnefooi.

Alavst de groeten aan de beestjes !

Hans.

En Maartje…
Let erop dat je (voor dat gedeelte van Thailand) aan het eind van de moessontijd zit.
Dat wil zeggen dat het in Khao Sok nog behoorlijk nat of vochtig kan zijn.
Dek je in tegen bloedzuigers, als je een jungletocht gaat maken. Vraag bijv. aan de manager van je resort hoe dit te doen.

Tevens kan het zijn dat je aan het strand niet het weer hebt, wat je misschien verwacht.

Ik zie dat Laos ook op je planning staat, en daar is de moesson in november over. Wellicht is het dan beter om eerst die kant op te gaan.
Tegen de tijd dat je dan in Zuid Thailand bent is de moesson nog steeds niet 100 % over, maar de kans op goed weer neemt met de week toe.

Hans.

Hey Hans!

Bedankt voor je goeie tips…

We gaan als eerste vanuit bangkok naar luang prabang, dan met de slowboat weer naar thailand en vervolgens door naar chiang mai en pai. Daarna vliegen we naar het zuiden en dan komen we bij khao sok en ko lanta…

We vliegen 19 november naar het zuiden dus dan zijn we inderdaad alweer een aantal weken verder. Hopende dat het weer inderdaad beter wordt!

We gaan ons wel nog even verdiepen die bloedzuigers​:confounded::bug:

Mocht je nog iets te binnen schieten??

Ik hoor het graag!

Groet,
Maartje

Vorig jaar heb ik in de eerste week van januari met gemak op de bonnefooi accommodatie kunnen vinden bij Khao Sok NP. Enige nadeel is dat het hotel of kamertype van je voorkeur wellicht niet meer beschikbaar is. Ook het ter plekke regelen van een excursie/overnachting op het meer was geen enkel probleem :slight_smile: