Moeilijke Jungle tours Chiang Mai/Khao Sok?

Hallo,

Ben nog steeds bezig mn reis wat aan het plannen en ik kom vaak meerdaagse jungle tours tegen die bestaan uit: aankomst hotel, 's middags vlottocht/kano, volgende dag korte wandeling, eten, olifantentocht, opnieuw wat wandelen, langnekstam bezoeken, eten en er verblijven, etc… Ze omschrijven de tochten zelf meestal reeds als Easy/moderate!

Lijkt me allemaal behoorlijk toeristisch en cliché, maar vooral ietwat aan de ‘luie’ kant…

Ik vroeg me af of het mogelijk is om in de buurt van Chiang Mai en in Khao Sok NP de jungle te ontdekken met een ietwat grotere uitdaging…Dwz, meer de natuur ontdekken door langer te stappen met rugzak (lees gerust als ‘de ganse dag’) en minder de toeristische kant op te gaan… Vooral in Khao Sok lijkt me dit wel leuk. Welliswaar met gids natuurlijk; of zou dit ook zonder kunnen?

Kun je bvb bepaalde hikes wandelen die eerder als streneous/hard omschreven zouden zijn? Het mag best wel vermoeiend zijn…

alvast bedankt!

Hee Timbre,

Het schijnt dat je op het bezoekerscentrum van Khao Sok gedetailleerde kaarten kunt krijgen waar alle trails opstaan, zodoende kun je een do-it-yourself-trekking organiseren. Of het verstandig is dit zonder gids te doen, weet ik niet. Up-to-you !

In ieder geval kun je daar ook even met de parkrangers overleggen wat een “zware” tocht zou zijn.

Neem veel water mee !

Hans.

In Khao Sok kun je zelf naar verschillende watervallen lopen. Hier zitten behoorlijk pittige stukken bij.

Zijn er daar dan genoeg slaapaccommodaties of boek je best op voorhand? Ik ga in Juli en zou er graag 3 volle dagen blijven…

Iemand ervaring met een 3 daagse trip (greenwoodtravel, …) ?

bedankt alvast voor de nuttige info!

Er zijn genoeg accommodaties. Zodra je uit de bus stapt, staan verschillende “proppers” om je aan te spreken om mee te gaan naar een hostel.

Hee Timbre,

Let wel op dat je dan niet in de grotten gaat, je zit in de moessontijd, en dan kunnen deze snel volregenen. Dit is 2-3 jr geleden nog gebeurd, met zes doden tot gevolg.

De gidsen in Khao Sok doen het gewoon als je het vraagt, maar het is verstandig om er NIET in te gaan.

Hans.

thanks voor de waarschuwing Hans.

Dus als ik het goed begrijp moet ik dus voor wat betreft Khao Sok NP ook niets op voorhand boeken? Zowel tours als hotel/guesthouse niet en alles gewoon ter plekke regelen…?