Over een maand ga ik naar Thailand en wil daar ook graag een jungletrekking doen. Nu zit ik te twijfelen tussen Chiang Mai en Khao Sok, omdat ik naar Chiang Mai ga maar ook naar Surat Thani. Ik wil 2-3 dagen in de jungle blijven. Iemand tips?
Jungle tochten in het noorden van Thailand zijn misschien aanzienlijk populairder, maar als je graag wilde dieren ziet, dan kan je best naar Khao Yai gaan.
Ook raad ik je aan om een lokale gids te huren,omdat deze mensen het park door en door kennen en zij weten ook de intressante plaatsen om naar toe te trekken.
Indien je opteerd voor het noorden dan kan ik je het Doi Inthanon gebergte aanraden,je ziet daar prachtige watervallen waaronder de Mae Klang.
Sommige reisbureaus /guesthouses in Chiangmai organizeren jungletochten.
ik heb 3 jaar geleden een tocht gedaan in Chiang Mai wat zeer goed is meegevallen !!
als ik terug ga, doe ik het zeker terug
indien je naar Chiang Mai zou gaan en je zoekt een gids, pm me, kan je een goede gids bezorgen
Wij zijn 3 nachten in het Khao Sok NP geweest wij vonden het prachtig.
We hebben overnacht in het Morning Mist Resort wat prima is bevallen, ligt op 5 min. lopen van de ingang van het park waar je voor 200 bath p.p. in kan.
De 2e dag hebben we de overnight laketour gedaan, dan doe je ook een jungletocht van 4 uur met een daarin een uur door een grot trekken dat was echt een hele ervaring. Het meer is prachtig met al die kalkstenen rotsen en prachtig blauw water. Je overnacht dan op de rafthouses.
Wij zijn niet in Chiang Mai geweest dus hebben geen vergelijkingsmateriaal.