Hoi!
Ik ga samen met een vriendin in okt. voor 3 weken naar thailand.
Dit word voor beide de eerste keer thailand.
Wij willen graag lekker actieve dingen doen, zoals een jungle trekking(mag meerdere dagen) en van mooie stranden/eilanden genieten waar niet ook 5000 andere mensen liggen. Ook zou ik daar graag willen duiken.
kunnen jullie wat adveizen geven over mooie bestemmingen en eventueel met verblijfplaatsen?
groetjes, Kim
Hee Kims,
Ik ga ook in oktober, voor de 12e keer of zo…
Je schrijft: Ik wil van mooie stranden/eilanden genieten waar niet ook 5000 andere mensen liggen. Ook zou ik daar graag willen duiken.
Ik denk dat Ko Chang de beste mogelijkheden biedt.
Op White Sands Beach liggen de meeste mensen, ik denk niet dat het er rond die tijd 5000 zullen zijn, maar dat is het drukste strand.
Alle andere stranden zijn minder druk. Je kunt er ook duiken, dat zal waarschijnlijk rond een van de 7 andere eilanden zijn die bij Ko Chang liggen.
Tevens kun je op Ko Chang een jungletrekking doen, al kom je daar geen bergvolkeren tegen, en de duur ervan is max. 1 dag.
Over die 7 eilanden gesproken, Ko Maak en Ko Kood zijn de grootste eilanden, en daar heb je nog echt prachtige stranden voor jezelf.
De boten naar alle eilanden vertrekken vanaf het zuidelijkste punt van Ko Chang, Bang Bao Beach.
Daar op Bang Bao Beach (niet echt een beach, meer een uitgebreide pier) is ook de mogelijkheid om te overnachten op paalwoningen op de zee.
Op Ko Maak en Ko Kood zijn er meer dan vijf resorts of guesthouses, op de andere eilanden twee of een.
Voor een jungletrekking kun je het best naar Chiang Mai. Eigenlijk zou ik moeten zeggen: Khao Sok, maar daar is het dan nog regenseizoen.
In Chiang Mai kan ook een bui regen vallen, maar daar is het regenzeizoen zo goed als gedaan in oktober.
En zelf? Ik land i Bangkok, en ga waarschijnijk via Mae Sot Birma in.
Hans.
Koh phangan heeft ook mooie stranden waar relatief weinig mensen komen. Paar dagen koh tao om te duiken maar dit is een klein eiland dus drukker. Waar meer toeristen komen is er over t algemeen ook meer aanbod van activiteiten en vervoer. Dus alleen op een eiland kan heel mooi klinken maar ook snel vervelen.
bedankt voor je reactie hans! ko chang ziet er erg mooi uit!ik moet zeggen dat we nog niet helemaal aan die kant gedacht hadden omdat we maar 3 weken hebben. ik moet namelijk bekennen dat ondanks de weinig toeristen en mooie plekken die we willen zien. we eingelijk stiekem ook 1 dag de waarschijnlijk meest drukke plek willen bezoeken voor de full moon party. Daarna dus wel klaar zijn met de drukte;)
is chiang mai makkelijk te bereiken en kom je dan redelijk snel weer helemaal aan de andere kant van thailand, met bijvoorbeeld de trein?
khoa sok is in oktober dus geen aanrader? is het daar in de buurt overal nog erg regenaardig ook op de stranden?
birma moet ook fantastisch zijn!
Hee Kims,
Je maakt trouwens een grote fout als je naar de Fullmoon in November wilt. Deze valt op 6 november…
Kijk hier eens naar… Loi Krathong 2022
De bekende vreugdeballonnen zie je hier nog niet eens op terug.
Kortom: Drie dagen gekkenhuis in Chiang mai met modeshows, optochten, vuurwerk, vreugdeballonnen, enz.enz.
Chiang Mai is op Loy Krathong the place to be !
Over de trekking:
Ik raad Chiang Mai aan vanwege dat het daar droger zal zijn dan in Khao Sok.
Zodoende is een jungletrek daar minder gevaarlijk,en zonder bloedzuigers, al kun je dat nooit 100 % van tevoren zeggen.
Hans.
dat klinkt erg goed!helaas gaan wij in oktober! vanaf 5 okt, dus zullen we dat niet mee maken!
wij willen eigenlijk zo weinig mogelijk vast leggen, is een vliegticket naar chiang mai makkelijk dan nog te boeken of is dit erg duur en kunnen we beter met de bus of trein gaan? (of duurt de reis na 2 dagen?)
Hee Kims,
Thailand + oktober = Laagseizoen. Niks vastleggen, je kunt voor ong. 1000 baht de nachttrein nemen, vliegen kost meer.
Reken ook mee dat je een overnachting uitspaart, die je met he vliegtuig wel betaalt. De nachttrein is schoon en netjes, en ook een gezellige ervaring.
Maar “go with the flow” , en doe waar je op dat moment voor in de stemming bent
Hans.