Keuze opvliegveld 9 uur wachten of 1,5 uur

Hallo,
Zoals de titel het al zegt, ik heb de keuze tussen een ticket via kuala lumpur naar medan en dan moet ik 9 uur wachten tussendoor. Genoeg tijd dus, maar te weinig om kuala lumpur in te gaan.
En de keuze van op kuala lumpur 1,5 uur voor ik naar medan vertrek.
Maar wat als je dan vertraging krijgt? of de koffers, inchecken etc… is dat wel genoeg? zit dus in dubio.
wat zouden jullie doen?
alvast bedankt

ik heb geboekt, en gekozen voor 9 uur wachten. Vond 1,5 uur toch wel riskant ivm vertraging in de lucht koffers ophalen en dergelijke

Lijkt me inderdaad de beste keuze. Weet niet of je in kuala lumpur op dezelfde terminal moet zijn? Als je bijvoorbeeld met airasia vliegt, dan moet je naar een andere terminal wat alleen al een half uurtje rijden is.
Heb in oktober 12 uur op kuala lumpur moeten vertoeven. Het is een hele tijd, maar in de vertrekhal hebben ze redelijk relaxte stoelen waar je languit op kan liggen, dat scheelt. Succes!

Ga je trouwens vanuit Medan naar de orang oetans in Bukit Lawang? Hopelijk wel; het is zo mooi daar! (en als je dan toch gaat moet je ook in de jungle inn gaan slapen).

Hoi, leek mij ook het beste, zou een hoop geren en gesjees schelen.
Ik ga inderdaad naar bukit lawang, en jungle inn is dat een hostel of een hotel?
Ik ga inderdaad naar de oerang oetangs, heb jij een dagtrip gedaan of een meerdaagse trip?
Groetjes karin

De jungle inn is een hotel/hostel. Ze hebben in ieder geval gewone 2-persoons kamers en geen dorms (die vind je sowieso vrijwel nergens in indonesie). De kamers zijn allen uniek; met bijvoorbeeld een balkon met uitzicht op een waterval ('s nachts wel een beetje herrie, maar zeker gaaf). Verder is de ligging geweldig; precies in een bocht aan de rivier (het is het laatste hotel aan een lang pad dat vanaf de weg langs de rivier loopt). Als je de rivier oversteekt ben je meteen bij het orang oetan centrum en klim je zo de jungle in.

Ik heb een 2-daagse jungletocht gemaakt, georganiseerd vanuit het hotel. Zelf vind ik het altijd geweldig om door de jungle te wandelen en er dan ook te slapen, dus ik zou zeker 2 dagen aanraden. Je komt dan al heel snel langs het voederplatform van het rehabilitatiecentrum waar je dan meteen wat orang oetans kan spotten. Maar het mooiste is als je ze daarna tijdens de jungletocht nog tegenkomt. Dat is toch net even iets meer het ‘wildlife-gevoel’ i.t.t. het ‘dierentuingevoel’ bij het platform.
Verder zijn de gidsen die bij de jungle inn werken erg goed en zeer gastvrij. Ik heb daar een paar hele mooie dagen gehad (als je overtuigd bent en je gaat erheen; doe dan ene Rinto die er werkt de groeten van mij ;))

Groetjes,
Linda

Heeft dit nog iets te maken met het wachten op een vliegveld?

nee, maar dat heb je weleens in een geprek toch dat het even een andere kant op gaat.
Moet lspiegel dan een nieuw draadje openen met “tip voor karin jungle inn”?

Kan wel handig zijn, op die manier is de kans op antwoorden vwb andere onderwerpen/vragen groter.